Vi hjälper dig få affärskritisk förståelse för dina kunders behov. Utifrån dessa insikter designar vi branschledande tjänster ner till minsta detalj som möter dina affärsmål.


Affärskritiska insikter
Genom intervjuer och observationer kartlägger vi verkliga behov, beteenden och drivkrafter hos dina kunder. Insikter om din kund är ditt viktigaste fundament.
Kundresor
Kartläggning av en kunds totala upplevelse av en tjänst. Kundresor används för att förstå hur du kan förbättra eller bredda ditt erbjudande och få konkurrensfördelar.
Skapa nya tjänster
Med utgångspunkt i din kunds behov och dina affärsmål samskapar vi idéer för nya och förbättrade tjänster. Idéer konkretiseras som koncept och testas tidigt mot kund och verksamhet.
Antrop har hjälpt oss med att lyfta blicken och titta på hela användarupplevelsen, men också att fokusera på det viktiga och prioritera. Vi har varit ett gemensamt team med samma mål och har dessutom haft riktigt kul på vägen dit!
Annette Öberg, UX-chef, Skandia

STRATEGI
Prioritera och fokusera dina satsningar.
Det kan vara utmanande att få samsyn kring vilket håll man ska gå mot och varför i sin tjänsteutveckling. Nödvändiga prioriteringar behöver göras så att projekt styrs mot kundnytta och affärsmål på ett strukturerat och genomförbart sätt. Vi hjälper dig ta fram din strategi. Mer om strategi

Målstyrning
Att tydligt sätta upp mål för din tjänst och veta hur du hela tiden styr utvecklingen av din tjänst mot dessa mål har vi hjälpt företag med i femton år. Vi kopplar ihop användarmål med affärsmål.
Digital strategi
Att ta sin kunds upplevelse i de digitala kanalerna på största allvar är ytterst viktigt för företag idag. Vi är experter på hur du innoverar din tjänst digitalt utifrån kundresan.
Kanalstrategi
Din kunds upplevelse av ditt varumärke sker över många olika kanaler. Vi arbetar fram strategier för hur kundens upplevelse ska vara i digitala såväl som fysiska kanaler.

DIGITAL DESIGN
Designa varje detalj med precision
Kundens upplevelse av din tjänst uppstår i användandet. Vi hjälper företag gå från smarta strategier till designade lanserade tjänster. Vi designar webbsidor, interna system, appar och digitala gränssnitt för fysiska produkter. Mer om digital design

UX-design
Med detaljkärlek kring informationsarkitektur, navigation, grafisk form och interaktioner skapar vi en intuitiv och lustfylld användarupplevelse.
Användningstester
Gå från att gissa till att veta. Genom att testa din tjänst mot riktiga användare kan vi identifiera svårigheter och designa för en optimal upplevelse.
Innehållsstrategi & copy
Det du kommunicerar i text kring din tjänst ska ge rätt känsla och leda till önskad handling. Vi hjälper dig sätta rätt budskap och skapa träffsäkert innehåll för din tjänst.

KUNDNÄRA ORGANISATION
Gör din organisation mer kundfokuserad
För att leverera en framgångsrik tjänst över tid krävs att din organisation både förstår värdet av att arbeta kundnära och har de verktyg som krävs i praktiken. Vi hjälper företag få till ett mer kundnära arbetssätt som innoverar deras tjänster. Mer om kundfokuserad organisation

Införande av nytt arbetssätt
Vi ser på hur din organisation arbetar idag med kundinsikter, projektprioriteringar och innovation. Utifrån det tar vi fram en roadmap för hur din organisation ska bli kundcentrerad.
Individuell coachning
Skräddarsydd coachning av företagsledare och designansvarige kring hur man kan arbeta för att få till ett nytt mindset eller arbetssätt i organisationen.
Kompetensinventering
Är ni rätt rustade kompetensmässigt för att driva ett kunddrivet innovationsarbete? Vi hjälper till att se över ert behov och stöttar i rekrytering.

Föreläsningar
Intresserad av inspirerande föreläsning om affärsvärdet med att arbeta kundnära och hur man som bolag konkret kommer igång? Det är många gånger startskottet till ett nytt mindset och arbetssätt för en organisation. Vi föreläser på företagsdagar, konferenser och i styrelserum.
+46 (0) 70 750 48 35
zandra.rauchwerger@antrop.se
Vi lägger stor vikt vid att utvecklas inom affärsförståelse, agila projektmetoder och facilitering av metodförändring – för vi vet att det är avgörande faktorer för träffsäkra projekt.
Katarina Walter, VD, Antrop