Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Tjänstedesign

Ska du ta fram en produkt, digital tjänst eller kundupplevelse? Våra tjänstedesigners hjälper dig förstå din målgrupp och deras verkliga drivkrafter. Vi brukar kalla det kunddriven affärsutveckling.

Vi ser tjänstedesign proccessen.

Hur går tjänstdesignprocessen till?

Tjänstedesign kan delas in i tre faser: Utforska, Innovera och Realisera.

I den första fasen, Utforska, identifierar vi tillsammans vilka behov som finns. Vi gör kvalitativ research, och kompletterar vid behov med kvantitativ research, för att kartlägga era målgrupper och deras kontakter med er och era tjänster.

I nästa fas, Innovera, identifierar vi vilka möjligheter som finns för att förbättra kundupplevelsen. Det handlar om en kreativ och iterativ process för att hitta lösningar för att möta de behov ni har. Vi innoverar på flera nivåer, från affärsmodell till konkreta touchpoints.

I den tredje fasen, Realisera, är det dags att detaljera koncepten och idéerna för att säkra utformningen hela vägen fram till lansering.

De bästa lösningarna designar vi i detalj så att de blir användbara och attraktiva. Vi hjälper dig dessutom se till att de blir implementerade på ett effektivt sätt. Många förknippar tjänstedesign med Utforska- och Innovera-fasen, men utan effektiv implementering spelar det ingen roll hur smarta tjänstekoncept du får fram.

Vill du lära dig mer om tjänstedesign? Läs vår artikel 5 fördelar med att ta in en tjänstedesigner från Antrop eller UX vs Tjänstedesign: Vad är skillnaden? 

Bild på Antrops försäljningshef Sara Nero. Sara har långt utsläppt brunt hår, blå ögon och en svart blus

Hör av dig till mig om du är intresserad av samarbete.

Bild på Antrops försäljningshef Sara Nero. Sara har långt utsläppt brunt hår, blå ögon och en svart blus

Sara Nero

073-066 20 36