Vi har utbildat över 100 chefer på Transportstyrelsen
Antrop har skapat en ledarutbildning åt Transportstyrelsen i att leda ett kunddrivet arbetssätt, med rätt balans mellan användarbehov, verksamhetsförutsättningar och teknik, där alla tjänster som utvecklas bygger på genuina kundbehov. I utbildningen, som utgår från Antrops sex fokusområden för kunddrivet arbetssätt, ingår hur man skapar förutsättningar för att samla in kundinsikter och agerar utifrån dem.
Men också hur man jobbar tvärfunktionellt över organisationsgränserna, och hur man bygger in arbetssättet i processerna och strukturer för att säkra ett systematiskt genomförande.
Och sist men inte minst – hur man skapar en tillitskultur med hög psykologisk trygghet som vågar prova nya arbetssätt, be om hjälp och har modet att ta risker och innovera.
Så här långt har ca 118 chefer från alla delar av organisationen utbildats, inklusive medlemmar av ledningsgruppen. Utbildningen har genomförts i både digital och fysisk form.