Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Ecogain - Visuell identitet för en levande planet

Visuell identitet för en levande planet

Biologisk mångfald är en förutsättning för allt liv på jorden. Vår mat, vår luft och vårt dricksvatten är beroende av den biologiska mångfalden. Samtidigt är läget allvarligt. På grund av vårt sätt att leva är fler arter än någonsin på väg att försvinna.

Ecogain hjälper företag och organisationer att främja den biologiska mångfalden. De tillhandahåller tjänster inom bland annat ekologisk restaurering, klimatsårbarhetsanalyser, utredningar inom artskydd och inkludering av biologisk mångfald i affärsstrategier. 

Kund: Ecogain

Vi arbetade med: Digital design

Kommunikation

Exempel på visuellt uttryck hos Ecogain

En säsongsbaserad profil

Den visuella identiteten återspeglar naturens dynamik och mångfald. De grafiska elementen slingrar sig som rötter och växter, inspirerade av naturen själv. Illustrationerna används för att påminna om naturens nyckfullhet – en humla som flyger förbi eller en dvärgmås som står på ett mönster.

Profilen är också indelad i säsonger, likt naturens cykler. Olika syften kräver olika utföranden. Det som Ecogain visar för att locka nya medarbetare ska inte nödvändigtvis ha samma uttryck som den rapport de skickar till domstolen. Men båda ska tydligt härstamma från samma grundläggande identitet.

Ecogain - exempel på visuellt uttryck
Susanne B Olsson, Ecogain

“Antrop har gjort ett fantastiskt arbete med att utveckla vår visuella identitet och ta fram professionella och snygga designskisser för Ecogains nya webb. De har varit snabba, flexibla, kreativa och lyhörda, men har också vågat utmana och guida oss till nya lösningar. Deras kompetens och trygga erfarenhet har varit ovärderlig genom hela processen.”

Susanne B Olsson, Ecogain

Susanne B Olsson, Chief Communications and Marketing Officer på Ecogain

Vyer som visar tjänsten EcoGain

Riktlinjer och guidelines för varumärket

Allt paketerades i en varumärkesmanual innehållande riktlinjer och exempel för hur Ecogain ska arbeta med den framtagna visuella identiteten i olika kanaler.

Ecogain brand manual

För en levande planet

Vi är stolta över vårt samarbete med Ecogain och ödmjuka inför den svåra uppgift de har tagit sig an. En av vår tids stora utmaningar.

Sara Nero, säljchef

Hör av dig om du vill veta mer!

Sara Nero, säljchef

Sara Nero

073-0662036