Vi har utbildat över 100 chefer på Transportstyrelsen
Antrop tog fram en ledarutbildning åt Transportstyrelsen i att leda ett kunddrivet arbetssätt, med rätt balans mellan användarbehov, verksamhetsförutsättningar och teknik. Där alla tjänster som utvecklas bygger på genuina kundbehov. I utbildningen, som utgick från Antrops sex fokusområden för kunddrivet arbetssätt, ingick hur man skapar förutsättningar för att samla in kundinsikter och agerar utifrån dem.
Utbildningen omfattade också hur man jobbar tvärfunktionellt, över organisationsgränserna, och hur man bygger in arbetssättet i processer och strukturer för att säkra ett systematiskt genomförande.
Sist men inte minst så ingick hur man skapar en tillitskultur med hög psykologisk trygghet där medarbetare vågar prova nya arbetssätt, be om hjälp och har modet att ta risker och innovera.
Under uppdraget utbildades 118 chefer från alla delar av organisationen utbildats, inklusive medlemmar av ledningsgruppen. Utbildningen genomfördes i både digital och fysisk form.