Guld till Antrop i Årets Byrå – Sveriges nöjdaste kunder

När branschens kunder får sätta betyg på sina byråsamarbeten, vann Antrop stort! Med toppomdömen för bland annat affärsvärde, kreativ höjd, strategisk kompetens och starkt engagemang i våra projekt, lyckades Antrop återigen nå guldplatsen för mest nöjda kunder i branschen. 

Det var en jublande glad skara Antropare som tog emot förstapriset i Årets Byrå 2022 vid den stora galafesten på Berns i Stockholm. Med toppomdömen för bland annat affärsvärde, kreativ höjd, strategisk kompetens och starkt engagemang i våra projekt, lyckades Antrop återigen nå guldplatsen för mest nöjda kunder i branschen. 

Vinnare i kategorin Stora digitala byråer

Utnämningen Årets Byrå baseras helt på en kvalitetsundersökning Regi varje år genomför bland de medverkande byråernas kunder. I undersökningen får de svara på frågor om hur nöjda de är med leveranskvalitet, kompetens och samarbete. Antrop vann i kategorin stora digitalbyråer, där företagen har en byråintäkt över 50 miljoner kronor.

Antrop rankades som den byrå med högst upplevt kundvärde i branschen inte mindre än 14 av 15 kategorier! 

Kategorier i kundnöjdhetsundersökningen som Antrops ranking högst på i branschen

  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta
  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om slutkunder/målgrupper
  • Strategisk kompetens
  • Kreativitet
  • Digital kompetens
  • Proaktivitet
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Administrativa rutiner
  • Utvärdering av samarbetet
  • Effekt för pengarna
  • Kunskap om marknad/affär (2:a plats)

Om Årets Byrå 

Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som kartlägger hur nöjda de största köparna är med sina byråer. Studien genomförs av Regi och startade år 2000 i Sverige. 

Kunderna till byråerna utvärderar sina byråer anonymt och bidrar till insikter om samarbetet. Dessa insikter tar vi del av i en rapport, som ger oss möjlighet att arbeta med resultatet framåt för att ständigt förbättra oss som samarbetspartner.