Antrops senaste tillskott heter Michaela Bergman och blir en del av Antrops engagerade kundstrateg-team. Hon är utbildad inom ekonomi, teknik och design och har hela sin karriär jobbat inom design- och varumärkesbranschen. De senaste 6 åren tillbringade hon på varumärkesbyrån Identity Works. Många design- och varumärkesresor senare, från finans till dagligvaruhandeln, var hon redo att gå vidare till oss på Antrop!
Kundstrategen – vad gör hon?
Rollen innebär att identifiera behov hos potentiella kunder. Det betyder att lyssna mer än att prata. Kundstrategen klurar ut bra upplägg för hur vi kan hjälpa olika uppdragsgivare, skriver offerter, får avtal på plats, håller koll så att arbetet fortlöper på bästa sätt med kunden. Man håller i avstämningar med team och kund, och jobbar tätt tillsammans med sitt kundstrateg-team.
Kundstrategen jobbar brett med att både hitta nya spännande relationer och affärer samt att utveckla och underhålla befintliga kundsamarbeten.
Vad ser du fram emot på Antrop?
– Antrop kryllar ju av experter. Jag ser fram emot att få lära mig allt som går av alla här. Och sen ska jag njuta av att kundinsikter får ta den plats de förtjänar. På min förra arbetsplats kom jag allt närmare tjänstedesign och gillade det verkligen. Det känns även härligt motiverande att fokus ligger på att designa för att lösa kundernas faktiska problem och möta deras behov!
Ny kundstrateg
På Antrop har Michaela Bergman hittills hunnit arbeta med att lokalisera Antrops drömkunder, delta i facilitering av utbildningar med kund och starta upp flera nya spännande samarbeten. Hon bor på Södermalm i Stockholm tillsammans med hunden Etta, och hon älskar att laga och prata mat.
Varför ville du börja på just Antrop?
– Efter tips från en vän (nu även kollega) och ett första möte med Antrop kändes det givet. Jag har varit väldigt nyfiken på att arbeta mer med tjänstedesign för att komma närmare affären. Bilden jag fick av Antrop som en smart, varm och drivande byrå tilltalade mig väldigt mycket. Den starka visionen som guidar allt från intern kultur till arbetssätt och kundbas var också lockande.
“Hur tar vi fram den där kundupplevelsen som faktiskt är både varumärkesbyggande och driver affären dit kunden vill?”
Michaela Bergman, kundstrateg på Antrop
Vad kan du hjälpa Antrops kunder med?
– Jag tror att Antrops kunder, som många andra, brottas med hur man får ihop sitt varumärkesarbete med tjänste- och affärsutvecklingen. Hur tar vi fram den där kundupplevelsen som faktiskt är både varumärkesbyggande och driver affären dit kunden vill? Det vill jag hjälpa till att uppnå tillsammans med kunden och gänget på Antrop.
Vill du säga hej till Michaela Bergman, och bolla något spännande projekt?
Hör av dig på [email protected] eller 073 532 53 21.