Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Ett foto på stadshuset i Uppsala

Uppsala kommun – en webb som möter invånarnas behov

Hos Uppsala kommun fanns en stark vilja att skapa mer värde för invånarna och effektivisera arbetssättet. Arbetet med webben präglades av en beställarkultur där olika verksamheter skickade in krav utifrån verksamheternas behov, men ofta med avsaknad av perspektiv utifrån målgruppens behov. Det här ledde till en splittrad webb, med många webbplatser och sidor och där det var svårt att hitta information eller göra sitt ärende. Kommunen tog in Antrop för att hjälpa till med nya sätt att arbeta. Genom att introducera och utbilda inom tjänstedesign hjälpte vi kommunen att börja arbeta tvärfunktionellt i team över avdelnings- och verksamhetsgränser och utifrån användarnas behov. Pilotprojektet “Underlätta för dig som vill söka vuxenutbildning” blev startskottet för förändringen.

 

Kund: Uppsala kommun
Vi arbetade med: Tjänstedesign, Förändringsledning

Ett foto på Helena - rektor för vuxenutbildning Uppsala kommun

“Jag vill hylla metoden och arbetssättet! Med en tydlig ledning har jag hela tiden känt mig i trygga händer trots att det var ett för mig nytt arbetssätt. Det har varit proffsigt och skönt att kunna slappna av och ‘åka med’. Det har varit otroligt roligt och givande!” – Helena Ramqvist, rektor vuxenutbildning

Ett foto på Helena - rektor för vuxenutbildning Uppsala kommun

På bilden ser vi Antrops säljchef Sara Nero.

Hör av dig om du är intresserad av samarbete!

På bilden ser vi Antrops säljchef Sara Nero.

Sara Nero

073-066 20 36

Case

Fler case som vi är stolta över