Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Svea bank startsida visas på en bärbar dator

Redesign och nytt innehåll för Sveas betallösningar

Svea Bank är en finansiell aktör som bland annat erbjuder betallösningar för butik och e-handel. Antrop fick uppdraget att ta fram en ny visuell identitet och copytexter för betallösningarna på Svea.com. Det nya konceptet skulle utmana den nuvarande grafiska profilen och ge känslan av fintech snarare än traditionell bank.

I en mätning efter lanseringen hade bounce raten gått ned med 40 % och engagemanget på sidan hade ökat med 38 %. Siffrorna tyder på att kunderna hittar de de söker och väljer att stanna kvar och läsa mer.

Kund: Svea Bank
Vi arbetade med: Digital designUX-design, Innehåll

Rikki Thornton

“With a decreased bounce rate of 40% and increased engagement of 38%, we can safely say these changes were a huge success.”

Rikki Thornton

Rikki Thornton, Svea Bank

Svea Bank Checkout

Enklare navigering och inblick i kundens betalning

Webbplatsen har förbättrats för att bli mer användarvänlig, med förenklad navigering och tydligare uppdelning av produkter, optimerad för alla typer av enheter. Vi har fokuserat på att lyfta fram bilder som illustrerar betalningsprocessen för slutkunder med Svea, en detalj som visade sig vara av stor betydelse enligt användartester.

Svea bank, digital design
Sara Nero, säljchef

Hör av dig till mig om du är intresserad av samarbete!

Sara Nero, säljchef

Sara Nero

073-066 20 36