UI-designer med kommunikationskompetens
Vi vill arbeta med dig som, liksom vi, vill skapa riktigt bra digitala tjänster som gör nytta. Just nu letar vi efter en skicklig UI-designer att välkomna in i vårt gäng. Hoppas att just du är den vi söker!
Här blir du en del av en lagom stor byrå
På Antrop är vi runt 50 glada laxar. Det är en bra storlek på stimmet tycker vi. Tillräckligt stort för att jobba med spännande kunder och projekt. Samtidigt litet nog att kunna varandras förnamn, smeknamn – och ibland ha koll på när någons hund har varit hos veterinären.
Här får du chans att växa både som designer och som människa
På våra konferenser och interna events fokuserar vi lika mycket på oss själva som att blicka ut i omvärlden. Här får du växa och bli tryggare både på det personliga planet och i din roll som designer.
Här får du vara del av något viktigt
Hos oss får du vara med och designa för ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Det är inte bara något som stannar vid snygga slides när vi pratar med kunder. Vi mäter också noga hur stor del av vår tid vi investerar i hållbara projekt.
Är det dig vi letar efter?
Vi är en UX- och tjänstedesignbyrå med högt satta hållbarhetsmål. Att ta fram digitala tjänster eller icke-digitala koncept utifrån riktiga kund- och affärsinsikter är det vi gör bäst. Vi söker dig som har ett skarpt designöga och som snabbt kan se vad som behövs för att få en lösning att verkligen lyfta visuellt och kommunikativt.
Din bakgrund
– Du har arbetat som UI-designer i minst fyra år, helst som konsult.
– Du är van att jobba i Figma och har arbetat med designsystem.
– Du har formgivit olika digitala tjänster, publika webbar, gränssnitt för flera olika företag och organisationer.
– Du har varit involverad i arbetet med att generera idéer, ta fram konceptförslag och sätta designriktlinjer.
– Du har tagit fram kommunikativa koncept, t.ex. genom illustrationer.
Har du erfarenhet av kommunikation och varumärkesidentiteter är det ett stort plus.
Dina styrkor
– Du går igång på att designa ut detaljer i ett gränssnitt men kan också hålla workshops med kunder för att hitta den visuella varumärkeskärnan om det är det som behövs.
– Du är uppfinningsrik, nyfiken och generös med din kunskap.
– Du tar stort ansvar för det kreativa och konceptuella arbetet i dina uppdrag.
– Du förankrar din design med visuella koncept och storytelling.
– Du trivs med att presentera lösningar och koncept.
– Du är stark på att skapa förtroende i kundsamarbeten och är mån om att bygga goda relationer.
– Du är duktig på att se affärsmöjligheter hos kund för att utöka och bredda dina uppdrag.
– Du pratar och skriver bra svenska och engelska.
Ansökan
– Ansök senast 10 januari genom att skicka ditt CV och portfolio till [email protected].
– Vi börjar träffa kandidater under v. 3 och 4.
– Det är viktigt att du har möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm, då vi alltid jobbar nära våra kunder oavsett om det är fysiskt eller digitalt.