Snäll konsult inom insiktsstrategi

Vill du jobba på Sveriges bästa och snällaste byrå, där visionen om att göra världen bättre för våra barn är styrande? Vi söker nu en konsult inom insiktsstrategi och kvantitativa insiktskällor. 

Vad erbjuder vi?

Antrops ambition är att vara Sveriges skickligaste byrå inom UX- och tjänstedesign. Vi lyckas bra. Fem år på raken har våra kunders höga betyg på samarbetet med oss gett silver- och guldplaceringar i branschtävlingen Årets Byrå. Vi är också listade som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work. Det säger en hel del om hur vi levererar som designers och hur mycket vi arbetar för att vara en fin arbetsplats.

Hur det är att jobba på Antrop, hur vi är mot varandra, våra ledstjärnor och vår medarbetarfilosofi kan du läsa mer om här.

Vi sitter vanligtvis i ljusa industrilokaler på Södermalm i Stockholm, men just nu är vi utspridda över femtio hemmakontor iom läget.

Rollen

Tycker du om att möta människor, är nyfiken, förstår värdet av att kombinera kvantitativa och kvalitativa insikter samt delar vår vision? Nu söker vi en konsult med fokus på kvantitativa insiktskällor (research, beteendedata eller affärsdata) till vår senaste satsning inom Mixed Methods.

Arbetsuppgifter

  • Projektleda, analysera och presentera kvantitativa kundundersökningar
  • Arbeta med insamling och analys av olika kvantitativa insiktskällor, enkäter och visualisering
  • Kombinera kvantitativ och kvalitativ data samt presentera dessa för kund
  • Arbeta tillsammans med Antrops övriga kompetenser såsom UX- och tjänstedesign
  • Arbeta nära och tillsammans med våra kunder, både från vårt och kundernas kontor

Vem söker vi?

Vi vill arbeta med dig som är uppfinningsrik, nyfiken och generös med din kunskap. Du är konsultmässig i möte med kund, tycker om att träffa nya människor och förstå beteenden. Du är prestigelös och ödmjuk och delar vår vision, att designa för en bättre värld.

Du har:

  • relevant akademisk utbildning
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet av att genomföra kvantitativa kundundersökningar “från ax till limpa”
  • erfarenhet av att arbeta med beteendedata (ex via Google/Adobe Analytics eller CRM-system) samt affärsdata (marknads- och försäljningsanalyser el liknande)
  • förståelse för värdet av att kombinera kvantitativ och kvalitativ data samt i kundsituation, kunna argumentera för detta
  • vana av att paketera resultat i form av presentationer, rapporter eller liknande
  • jobbat självständigt i SPSS, XL Stat, R eller liknande verktyg för att genomföra statistiska beräkningar
  • kunskap om och kan på ett pedagogiskt sätt argumentera kring begrepp såsom urval, bortfallsanalys, signifikans, korrelation etc.
  • grundkunskap samt ett stort intresse för, och tilltro till kvalitativa metoder som djupintervjuer, användningstester, observation, etnografi och liknande

  • Vi tror att du idag jobbar med marknadsanalys, kundinsikt (customer insights) eller research
  • Du pratar och skriver bra både svenska och engelska då vi ofta arbetar med internationella kunder
  • Det är meriterande om du skapat enkäter själv i ex Forms, SurveyMonkey el dylikt.

Så söker du

I denna rekrytering tar vi hjälp av rekryteringsfirman Head Agent. Läs mer och sök här.

Film Red

Kontakt

Zandra Rauchwerger

Zandra Rauchwerger

Byråchef
070-750 48 35
[email protected]