På Antrop är vi fast beslutna att med vår expertis göra vad vi kan för att hejda klimatförändringar och skapa framtidens klimatsmarta tjänster. Det är därför med stor glädje som Antrop och vårt Green Team varit med på resan mot lansering av klimattjänsten Deedster.
Genom att hjälpa användare att skapa förståelse för det egna koldioxidavtrycket, öka kunskap om klimatpåverkan och utmana sig själv och sina vänner, vill Deedster bidra till en hållbar framtid. Med metoder inom tjänstedesign, strategi och visuell design tog vi tillsammans fram en stark varumärkesidentitet, målgruppsbeskrivningar och ett attraktivt kunderbjudande.
Träffsäkert värdeerbjudande
Att beskriva kundresan för en ny tjänst, innan den är klar och innan det finns några kunder, är en speciell utmaning. Vi inledde därför research- och insiktsfasen med ett hypotesdrivet arbetssätt för att få fram en övergripande kundresa, målgruppsbeskrivningar och värderbjudande.
Genom research, gemensamma workshops och ett mindre antal intervjuer kunde vi ta fram hypotespersonas och tydliggöra tjänstens värde.
Efter den första lanseringen gjordes en mer omfattande intervjustudie för att utvärdera gränssnittet och identifiera förbättringsområden.