5 enkla vägar till en bättre kundupplevelse

Behöver du vässa din digitala tjänst, paketera om ditt budskap, kunna hålla designstudios, möten och workshops på distans? Här är fem snabba men effektiva sätt som vi kan hjälpa dig att komma igång – digitalt och på distans!

 

Vikten av en bra kundupplevelse blir knappast mindre när omständigheterna runt omkring förändras. Snarare tvärtom.

- Vi har en hel del kunder som hör av sig till oss om extraförstärkning just nu på grund av omprioriteringar och tvära kast och vi hjälper gärna till, berättar Sara Backlund, säljchef.

Stor skillnad även med små insatser

Se över och säkra att era kunder förstår, hittar och uppskattar era tjänster, och att hen litar på det ni säger. Det går att göra stor skillnad även med mindre insatser – och att arbeta helt digitalt och på distans är inget hinder.

– Det går utmärkt att lösa i princip allt – från användningstester och intervjuer till workshops och expertgranskningar. Insatser som betyder mycket för att driva projekt framåt, men som framför allt ger stor effekt på kundupplevelsen, säger Sara Backlund.

Här är några exempel på hur vi snabbt kan hjälpa er att få en bättre kundupplevelse.

1. Workshoppa digitalt

Våra workshopledare är proffs på att leda kreativa och engagerade workshops, inte minst på distans. Få hjälp med:

  • coachning och planering
  • att sätta upp de bästa verktygen och säkra att tekniken funkar
  • facilitering och moderering

2. Skapa träffsäker kommunikation

Kommunicerar ni tydligt? Våra innehållsstrateger hjälper er med:

  • innehållsinventering med rekommendationer för vad som ska sparas, slängas och göras om
  • exempeltexter och textproduktion
  • språkliga riktlinjer som gör ert erbjudande tydligt och unikt
  • coachning av webbredaktion
  • kommunikation i sociala medier

3. Användningstesta din tjänst

Tidiga tester minskar risken att lägga resurser på sådant som inte möter användarnas behov. Vi genomför:

  • användningstester och intervjuer på distans

4. Förbättra användbarheten i er digitala tjänst

Hittar kunden det hen behöver? Leder vi hen rätt? Konverterar hen? Våra duktiga UX-designers kan hjälpa dig med:

  • en expertgranskning av din digitala tjänst
  • förslag på åtgärder som förbättrar kundupplevelsen

5. Arbeta praktiskt utifrån kundresan

Låt kundens resa vara ett stöd när ni ska innovera nya idéer, attrahera kunder, och prioritera satsningar. Vi stöttar er i att:

  • omvandla befintliga kundresor till ett interaktivt arbetsredskap som alla medarbetare kan använda

Hör av dig!

Vill du veta mer, prata omfattning, samarbete och möjligheter?

Hör av dig till Sara Backlund
[email protected].

Tjänstedesign

Tjänstedesign

Vi hjälper dig kartlägga och förstå dina kunders behov. Utifrån insikter kan vi tillsammans skapa träffsäkra tjänster och upplevelser som möter dina affärsmål.

Mer om Tjänstedesign
Digital design

Digital design

Kundens upplevelse av din tjänst uppstår i användandet. Utifrån research och testade koncept tar vi fram UX, grafisk form och innehåll baserat på användarnas verkliga behov.

Mer om Digital design