Behöver man verkligen jobba strukturerat med designkritik? Det enkla svaret är: Ja. Om du vill skapa design i framkant, utvecklas och vässa era tjänster, behöver du bra metoder för feedback, både att ta och ge, och tillsammans med dina kollegor få till en trygg och självklar kultur kring designkritik.
I den här föreläsningen ger Antrops Head of Service design Jenny Dannstedt både inspiration och konkreta tips på vinnande metoder som lyfter ert designarbete till en högre nivå. Du blir stärkt i hur du kan utveckla din kompetens och ditt arbetssätt, och efteråt kommer du kunna göra saker väldigt annorlunda:
- Du kommer att skapa rutiner för att bjuda in och fråga efter designkritik
- Du har skaffat dig smidiga metoder och format
- Du vet hur du lär dina kollegor hur man ger BRA designfeedback
- Du har greppat hur du själv kan ta in designfeedback
- Du vet hur du tar feedback vidare och gör din design ännu snyggare och bättre
- Dessutom kommer du automatiskt utvecklas både som kollega och designer. Bra va?
Är designkritik bara för designers? Nej, även strateger, projektledare, produktägare, tjänstedesigners och vd:ar kommer att bli grymt mycket bättre de med. Med samma metod.
Föreläsare: Jenny Dannstedt
Head of Service Design på Antrop, och en mycket uppskattad kursledare och föreläsare. Jenny har lång erfarenhet av att driva stora innovations- och förändringsarbeten i olika typer av organisationer.