KURS I TJÄNSTEDESIGN

Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I Antrops 2-dagars kurs i tjänstedesign lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.

 

Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. Då är kundupplevelsen din främsta konkurrensfördel. Tjänstedesign, även kallat service design, är ett sätt att organisera människor, struktur, information och andra delar av en tjänst för att förbättra kundens upplevelse. Grunden är att förstå kundens beteenden och drivkrafter för att skapa tjänster som möter kundens behov.

Upplev hur det är att jobba kundcentrerat

Vi varvar teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Du får träna på att använda verktyg som beteendetyper och kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation, sätta mål för kundnytta och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.

Skapa värde för kunden

Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.

Dag 3 är en påbyggnad om att leda designarbete i din organisation och hur du blir en ambassadör för ett kundcentrerat arbetssätt. Vi går stegvis igenom hur du genomför tjänstedesignprojekt och hur du prioriterar insatser utifrån kund.

Vem är kursen till för?

Kursen riktar sig till dig som arbetar med kunddriven affärsutveckling eller med att öka kundfokus i din organisation. Kursen passar er som redan kan grunderna i tjänstedesign och vill få stöd i att implementera det i organisationen, men också er som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare.

Exempel på vilka som går utbildningen:

  • Verksamhetsutvecklare
  • Tjänsteutvecklare, affärsutvecklare
  • Ledare i tjänsteproducerande verksamheter
  • Beställare av tjänster och IT
  • Projektledare, förändringsledare
  • Processutvecklare
  • Innovationsansvarig
  • Hållbarhetsansvarig
  • Produktägare
  • Kravhanterare
  • Strateg
  • Verksamhetsarkitekt
Antrop Academy logo
PRIS

Tjänstedesign
dag 1-2
: 13 500 kr
dag 3 påbyggnad: 6 000 kr

Priser exklusive moms. 
Lunch och fika ingår.

Vi ger 10 % rabatt på kursavgiften för dig som:

  • är kund hos Antrop.
  • anmäler 4 personer eller fler till ett kurstillfälle.
KURSTILLFÄLLEN

19-20 februari 2019 (dag 1-2)  FULLBOKAD  För väntelista kontakta Jenny Collberg

5 mars 2019 (dag 3) 

21-22 maj 2019 (dag 1-2)

Kurstid: Kl. 9-16
Plats: Hos Antrop, på Rosenlundsgatan 36 i Stockholm

ANMÄL DIG HÄR

VI KOMMER TILL ER

Vill ni hellre att vi kommer ut till er och håller kursen? Boka en skräddarsydd utbildning anpassad till era förkunskaper och behov.

Prata med Jenny Collberg för mer information. 
+46 (0) 704 176 971

Allmänna villkor

ANDRA KURSER

User research

Kursupplägg

Det här får du som deltagare

Grundkursen är en 2-dagars utbildning i tjänstedesign, med föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och praktiskt arbete. Du kommer att få:

  • Lära dig teorin bakom tjänstedesign
  • Förståelse för nyttan ett kundcentrerat arbetssätt kan ge dig och din organisation
  • Prova på metoder för att förstå kundbehov, beteenden och drivkrafter
  • Gå igenom hela processen för att utveckla tjänster utifrån kundbehov, från insikt till lösning
  • Tips och verktyg för hur kundbehov kan förankras och leva vidare i din organisation
  • Relevanta exempel på hur andra har jobbat med tjänstedesign på ett framgångsrikt sätt
  • Material, verktyg och mallar som gör det enkelt att komma igång med metoden i din verksamhet
  • Kostnadsfri coachning efter kursen för stöd eller frågor kring dina utmaningar  


Dag 3: påbyggnadsdag kundcentrerad organisation

  • Lära dig hur man går från vision och strategi till konkret handlingsplan
  • Kunskap om hur du arbetar med metodträning, ambassadörer, förankring
  • Insikter om förändringsledning och hur du skapar förutsättningar för ett kundcentrerat arbetssätt
  • Kunskap om målstyrning, tillitskultur och rätt organisationsstrukturer

Kursledare

Antrops tjänstedesigners Jenny Dannstedt och Hedda Selder är ledare för kursen.
De har båda lång erfarenhet av att leda stora tjänstedesignprojekt, utbildning och coachning i
 organisationer.

Tjänstedesigner

Jenny Dannstedt

+46 (0) 733 593 292
[email protected]

UX- och tjänstedesigner

Hedda Selder

+46 (0) 730 307 783
[email protected]