KURS I TJÄNSTEDESIGN
Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I Antrops kurs i tjänstedesign lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.
Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. Då är kundupplevelsen din främsta konkurrensfördel. Tjänstedesign, även kallat service design, är ett sätt att organisera människor, struktur, information och andra delar av en tjänst för att förbättra kundens upplevelse. Grunden är att förstå kundens beteenden och drivkrafter för att skapa tjänster som möter kundens behov.
Upplev hur det är att jobba kundcentrerat
Vi varvar teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.
Du får träna på att använda verktyg som beteendetyper och kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation, sätta mål för kundnytta och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.
Skapa värde för kunden
Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.
Jag blev superinspirerad och hade så kul under dessa två dagar. Kommer rekommendera mina kollegor att gå och hoppas få arbeta mer med detta framöver! Jag tyckte att det var bra med exempel från era tidigare uppdrag, det gjorde att det var enklare att ta till sig och se hur man kan omsätta detta i verkligheten.
Citat från en av deltagarna i kursutvärdereingen februari 2019,
Vem riktar sig kursen till?
Kursen riktar sig till dig som vill lära dig tjänstedesign och arbeta med kunddriven affärsutveckling. Den passar både dig som redan kan grunderna tjänstedesign och vill lära dig mer, eller dig som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare.
De som går kursen arbetar till exempel som:
- Verksamhetsutvecklare
- Tjänsteutvecklare, affärsutvecklare
- Ledare i tjänsteproducerande verksamheter
- Beställare av tjänster och IT
- Projektledare, förändringsledare
- Processutvecklare
- Innovationsansvarig
- Hållbarhetsansvarig
- Produktägare
- Kravhanterare
- Strateg
- Verksamhetsarkitekt

KURSTILLFÄLLEN
Tjänstedesign (2 dagar)
När: 25-26 mars 2020
Kurstid 9-16.30
Frukost serveras 8.30
(Kurstillfället 19-20 november 2019 är fullbokat. Kontakta
Jenny Collberg för väntelista)
Pris: 13 495 kr
Var: Hos Antrop, på Rosenlundsgatan 31 i Stockholm
Priser exkl. moms
Lunch och fika ingår
Vi ger 10 % rabatt på kursavgiften för dig som:
- är kund hos Antrop
- anmäler 4 personer eller fler till ett kurstillfälle
VI KOMMER TILL ER
Vill ni hellre att vi kommer ut till er och håller kursen? Boka en skräddarsydd utbildning anpassad till era förkunskaper och behov.
Prata med Jenny Collberg-Martland för mer information.
08-522 348 50
ANDRA KURSER
Det här får du som deltagare
Grundkursen är en 2-dagars utbildning i tjänstedesign, med föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och praktiskt arbete. Du kommer att få:
- Lära dig teorin bakom tjänstedesign
- Förståelse för nyttan ett kundcentrerat arbetssätt kan ge dig och din organisation
- Prova på metoder för att förstå kundbehov, beteenden och drivkrafter
- Gå igenom hela processen för att utveckla tjänster utifrån kundbehov, från insikt till lösning
- Tips och verktyg för hur kundbehov kan förankras och leva vidare i din organisation
- Relevanta exempel på hur andra har jobbat med tjänstedesign på ett framgångsrikt sätt
- Material, verktyg och mallar som gör det enkelt att komma igång med metoden i din verksamhet
- Kostnadsfri coachning efter kursen för stöd eller frågor kring dina utmaningar
Kursledare
Antrops tjänstedesigners Jenny Dannstedt och Emma Zetterman är ledare för kursen.
De har båda lång erfarenhet av att leda stora tjänstedesignprojekt, utbildning och coachning i organisationer.


DESIGN FÖR EN BÄTTRE OCH MER HÅLLBAR VÄRLD

The Yard – En mötesplats för unga changemakers
Ashoka och Raoul Wallenberg Academy

Tjänstedesign som skapar möjligheter för nyanlända
Just Arrived

Öka internationalisering bland svenska företag
Tillväxtverket

Beteendeförändring för minskad nedskräpning
Naturvårdsverket

Samlad kunskap för patienter med artros
BOA-registret