KURS I TJÄNSTEDESIGN

Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I Antrops kurs i tjänstedesign lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.

 

Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. Då är kundupplevelsen din främsta konkurrensfördel. Tjänstedesign, även kallat service design, är ett sätt att organisera människor, struktur, information och andra delar av en tjänst för att förbättra kundens upplevelse. Grunden är att förstå kundens beteenden och drivkrafter för att skapa tjänster som möter kundens behov.

Upplev hur det är att jobba kundcentrerat

Vi varvar teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Du får träna på att använda verktyg som beteendetyper och kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation, sätta mål för kundnytta och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.

Skapa värde för kunden

Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.


Jag blev superinspirerad och hade så kul under dessa två dagar. Kommer rekommendera mina kollegor att gå och hoppas få arbeta mer med detta framöver! Jag tyckte att det var bra med exempel från era tidigare uppdrag, det gjorde att det var enklare att ta till sig och se hur man kan omsätta detta i verkligheten.

Citat från en av deltagarna i kursutvärdereingen februari 2019,


Vem riktar sig kursen till?

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig tjänstedesign och arbeta med kunddriven affärsutveckling. Den passar både dig som redan kan grunderna tjänstedesign och vill lära dig mer, eller dig som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare.

De som går kursen arbetar till exempel som:

  • Verksamhetsutvecklare
  • Tjänsteutvecklare, affärsutvecklare
  • Ledare i tjänsteproducerande verksamheter
  • Beställare av tjänster och IT
  • Projektledare, förändringsledare
  • Processutvecklare
  • Innovationsansvarig
  • Hållbarhetsansvarig
  • Produktägare
  • Kravhanterare
  • Strateg
  • Verksamhetsarkitekt
Antrop Academy logo
KURSTILLFÄLLEN

Tjänstedesign (2 dagar)

När: 25-26 mars 2020  
Kurstid 9-16.30 
Frukost serveras 8.30 

(Kurstillfället 19-20 november 2019 är fullbokat. Kontakta
Jenny Collberg för väntelista)

Pris: 13 495 kr 

Var: Hos Antrop, på Rosenlundsgatan 31 i Stockholm

Priser exkl. moms 
Lunch och fika ingår

ANMÄL DIG HÄR

 

Vi ger 10 % rabatt på kursavgiften för dig som:

  • är kund hos Antrop
  • anmäler 4 personer eller fler till ett kurstillfälle
VI KOMMER TILL ER

Vill ni hellre att vi kommer ut till er och håller kursen? Boka en skräddarsydd utbildning anpassad till era förkunskaper och behov.

Prata med Jenny Collberg-Martland för mer information.
08-522 348 50

Allmänna villkor

ANDRA KURSER

User research

Beteendedesign

Att leda designarbete

Att leda workshops för innovation

Det här får du som deltagare

Grundkursen är en 2-dagars utbildning i tjänstedesign, med föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och praktiskt arbete. Du kommer att få:

  • Lära dig teorin bakom tjänstedesign
  • Förståelse för nyttan ett kundcentrerat arbetssätt kan ge dig och din organisation
  • Prova på metoder för att förstå kundbehov, beteenden och drivkrafter
  • Gå igenom hela processen för att utveckla tjänster utifrån kundbehov, från insikt till lösning
  • Tips och verktyg för hur kundbehov kan förankras och leva vidare i din organisation
  • Relevanta exempel på hur andra har jobbat med tjänstedesign på ett framgångsrikt sätt
  • Material, verktyg och mallar som gör det enkelt att komma igång med metoden i din verksamhet
  • Kostnadsfri coachning efter kursen för stöd eller frågor kring dina utmaningar  

Kursledare

Antrops tjänstedesigners Jenny Dannstedt och Emma Zetterman är ledare för kursen.
De har båda lång erfarenhet av att leda stora tjänstedesignprojekt, utbildning och coachning i
 organisationer.

Tjänstedesigner

Jenny Dannstedt

+46 (0) 733 593 292
[email protected]

Tjänstedesigner

Emma Zetterman

+46 (0)701 402 494
[email protected]