Vi söker en erfaren, resultatdriven och snäll key account

Vi söker nu en person som ska hjälpa oss växa genom att vårda våra befintliga kunder och hitta fler roliga uppdrag till byrån! Vill du jobba på Sveriges bästa och snällaste byrå, där visionen om att göra världen bättre för våra barn är styrande? På Antrop jobbar ett engagerat gäng designers, strateger och beteendevetare. Tillsammans skapar vi fantastiska användarupplevelser och hjälper företag att arbeta kundcentrerat.

Vad erbjuder vi?

Antrops ambition är att vara Sveriges skickligaste byrå inom UX- och tjänstedesign. Vi lyckas bra. Fem år på raken har våra kunders höga betyg på samarbetet med oss gett silver- och guldplaceringar i branschtävlingen Årets Byrå. Vi är också listade som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work. Det säger en hel del om kundvärdet vi levererar och hur vi är med varandra på jobbet.

Hur det är att jobba på Antrop, hur vi är mot varandra, våra ledstjärnor och vår medarbetarfilosofi kan du läsa mer om här.

Vi sitter i ljusa industrilokaler på Södermalm i Stockholm.

Vem söker vi?

Vi vill arbeta med dig som gillar att bygga och vårda kundrelationer. Genom att göra det kan Antrops designers fokusera på att skapa riktigt bra tjänster som skapar användarnytta som samhällsnytta åt dessa kunder. 

Rollen som kundansvarig på Antrop är perfekt för dig som vill ha ett varierande arbete, ingå i ett kul och hjälpsamt gäng och genuint gillar att arbeta på byråsidan med försäljning och kundansvar. 

Vad innebär rollen?

Försäljning hos oss innebär att identifiera behov hos potentiella kunder, att lyssna mer än att prata, klura ut bra upplägg för hur vi kan hjälpa olika uppdragsgivare, skriva offerter, få avtal på plats, kolla så arbetet fortlöper på bästa sätt med kunden, hålla i avstämningar med team och kund, och även om du självständigt kommer sköta delar av arbetet så sker det mesta i samarbete med dina kollegor. 

Du kommer jobba brett med både att hitta nya relationer och affärer och med att utveckla befintliga kundsamarbeten.

Vem är du?

Du gillar att lösa problem och trivs med stort ansvar. Personen vi söker är strukturerad, snäll och har en stark inre motor att komma framåt och göra bra grejer tillsammans med andra. Vi arbetar som ett team med försäljning på byrån och har bara gemensamma säljmål vilket vi vet är ett annorlunda men vinnande upplägg - att du är en teamplayer är därför en förutsättning för att trivas. Att du har ett utpräglat intresse kring digitala tjänster, design och människor tänker vi är självklart.

Vi tror att du har:

  • Erfarenhet som kundansvarig – förmodligen på byrå tidigare och då fått förmånen att arbeta med försäljning och kundrelationer inom flera olika branscher.
  • Förmåga att driva affärsdiskussioner som handlar om digitala tjänster och webbar. Du har givetvis många kollegor till din hjälp med att sy ihop offertförslag, men du behöver vara kundens trygga bollplank och kontaktperson.
  • God förståelse för de olika kompetenser och aktiviteter som ett digitalt uppdrag innefattar.
  • Kapacitet att ha många parallella diskussioner i gång.
  • Ett visst mått av administrativt tålamod, då det ingår tex fakturering i rollen.
  • Inlyssningsförmåga, rättframhet och people skills som främsta säljredskap.
  • Du är van att skriva projektförslag och offerter.
  • Du är en bra kommunikatör. Mycket bra svenska och engelska i tal och skrift
  • Jobbat med upphandlingar tidigare. Det vore ett stort plus.

Och ja, vi förstår att det finns saker kvar du behöver bli bättre på. Så är det för alla oss också. :)

Ansökan

Rollen är heltid. Sök med ditt cv och ett personligt brev. Skicka gärna in din ansökan nu, vi kommer svara på den när vi är tillbaka efter semestern i augusti.

Vi ser verkligen fram emot att få träffa dig och hoppas att du ska vara vår nästa kollega.

Och du, kika gärna på Antropfilmen här nedan som förklarar vilka vi är på en minut.

Film Red

Kontakt

Mattias Lagerbäck

Mattias Lagerbäck

UX-designer och teamchef
070-875 26 58
[email protected]