Vi söker en snäll och skicklig Insight analyst

Brinner du för att hitta insikter som kan bidra till klokare beslut och bättre lösningar?
Vill du jobba på Sveriges vassaste och snällaste byrå, där visionen, om att göra världen bättre för kommande generationer, är styrande?

På Antrop jobbar ett engagerat gäng designers, strateger och beteendevetare. Tillsammans skapar vi fantastiska användarupplevelser och hjälper företag att arbeta kundcentrerat, på riktigt. Vi vet hur viktig research är för att ta kloka beslut och kunna utveckla smarta lösningar och tjänster.

Allra bäst insikter kommer från att integrera kvalitativ och kvantitativ research. Vi behöver nu stärka vårt erbjudande med en person som har fokus på just den kvantitativa researchen och som vill och kan jobba med det både på strategisk och operativ nivå.

Vem söker vi?

Vi söker dig som:

  • Har förståelse för värdet av att kombinera kvantitativ och kvalitativ data och kan argumentera för detta.
  • Har erfarenhet av att genomföra kvantitativa kundundersökningar “från ax till limpa”, inklusive att sätta upp enkäter i enkätverktyg.
  • Har erfarenhet av att bearbeta, analysera samt visualisera kvantitativ data samt en grundförståelse för statistiska beräkningar.
  • Är van att paketera insikter på svenska och engelska i form av presentationer eller liknande.
  • Har en akademisk examen inom relevant område, exempelvis ekonomi eller beteendevetenskap.
  • Har erfarenhet av att sätta samman researchupplägg och vara delaktig i införsäljning till kunder.

Det är meriterande om du också har en eller flera av följande erfarenheter:

  • Du har arbetat självständigt i SPSS, XL Stat, R eller liknande verktyg för att genomföra statistiska beräkningar.
  • Du har erfarenhet av att jobba med webbdata och A/B-tester, samt är kunnig inom Google analytics.
  • Du behärskar och kan på ett pedagogiskt sätt argumentera kring begrepp såsom urval, bortfallsanalys, signifikans, korrelation etc.
  • Du har grundkunskap samt ett stort intresse för kvalitativa metoder så som djupintervjuer, användningstester, observationer etc.
  • Du har jobbat som konsult.

Vad erbjuder vi?

I rollen som Insight analyst hos oss får du jobba både nära våra kunder i projekten och nära vårt kundstretegteam för att få in kombinationen av kvantitativ och kvalitativ research i fler uppdrag.

Rollen innebär bland annat att:

  • Planera, genomföra, analysera och presentera kvantitativa kundundersökningar.
  • Kombinera kvantitativ och kvalitativ data och presentera dessa.
  • Jobba med enkäter, analys och visualisering.
  • Skapa upplägg och offerter som kombinerar kvantitativ och kvalitativa metoder.
  • Jobba tillsammans med Antrops övriga kompetenser inom UX- och tjänstedesign.
  • Jobba nära och tillsammans med våra kunder.

Antrops ambition är att vara Sveriges skickligaste byrå inom UX- och tjänstedesign. Vi lyckas bra. Fem år på raken har våra kunders höga betyg på samarbetet med oss gett silver- och guldplaceringar i branschtävlingen Årets Byrå. Vi är också listade som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work. Det säger en hel del om hur vi levererar som designers och hur vi är med varandra på jobbet.

Vi sitter i ljusa industrilokaler på Södermalm i Stockholm där vi ofta yogar, chillar eller har spelkvällar ihop när vi inte designar och innoverar nya fantastiska tjänster.

Välkommen med din ansökan!

Har du några frågor? Hör jättegärna av dig!

Maria Idebro

Maria Idebro

Konsultchef
072-991 77 95
[email protected]