Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Kurs i user research

Vill ni jobba mer kundcentrerat är user research en absolut förutsättning för att lyckas. Antrops 2-dagars kurs lär dig metoder och verktyg för att förstå dina kunder på djupet och kunna skapa träffsäkra tjänster och produkter.

Vart: Rosenlundsgatan 31 i Stockholm
Kostnad: 14 495 kr ex. moms per person
Hur: 2-dagarskurs
När: Genomförs på förfrågan. Kontakta oss så anordnar vi kursen för er.

 

separator separator

Om kursen

Läs mer

Känner du dina kunder på riktigt, deras drivkrafter, mål och hinder? För att kunna skapa ett träffsäkert kunderbjudande måste du förstå dina kunders olika beteenden och vad du behöver göra för att möta deras behov. Under en 2-dagars kurs går vi igenom de grundläggande delarna av hur man gör user research.

Kursupplägg

Läs mer

Dag 1

  • 8.30-9.00Frukost och registrering
  • Introduktion till user research
  • Kundcentrering
  • Målgruppen
  • Lunch
  • Metoder
  • Intervjuteknik och anteckningar
  • Dagen avslutas

Dag 2

  • 9.00 Analys
  • Insiktsarbete
  • Beteendetyper
  • Lunch
  • Kundresor
  • UX i organisationen
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

 

Tidsåtgång

Läs mer

Total beräknad tid för kursen:
2-dagarskurs

 

Vem riktar sig kursen till?

Läs mer

Kursen riktar sig till dig som är nyfiken på och vill komma igång med kunddrivet arbetssätt i din organisation. Kursinnehållet passar dig som redan känner till user research men vill lära dig mer, men även dig som inte alls haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare. Du jobbar kanske som:

  • Produktägare, projektledare
  • Ledare i tjänsteproducerande verksamheter
  • Marknadsansvarig
  • Kravanalytiker
  • Utvecklare, testare
  • Strateg
  • Scrum master

Vad du kan förvänta dig av kursen?

Läs mer

Du får prova olika metoder och verktyg för att lära känna kunden på djupet. Allt från verksamhetens effektmål till beteendetyper och kundresor (Customer Journey Map). Du kommer få öva på din intervjuteknik, allt för att du ska bli som bäst att få ut viktig information i dina framtida intervjuer med kunder.

 

Vi analyserar materialet tillsammans och tar fram beteendetyper och kundresor. Vi tittar även på hur man kan använda beteendetyper och kundresor för framtida affärsutveckling inom verksamheten. Teori varvas med praktik för att ge djup förståelse för hur arbete med user research fungerar i verkliga situationer.

separator separator

“Ni bjöd oss på en pedagogisk, lugn, saklig och väldigt tydligt utbildningsdag.”

Malin Håkansson, Project manager på Strateg Marknadsföring AB

separator separator

Hör av dig till mig om du är intresserad av att gå vår kurs i User research.

Sara Nero

073-066 20 36