Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Kurs i tjänstedesign

Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I den här kursen lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.

Vart:Rosenlundsgatan 31 i Stockholm
Kostnad: 14 495 kr ex. moms per person
När: Genomförs på förfrågan. Kontakta oss så anordnar vi kursen för er.

 

 

separator separator

Om kursen

Läs mer

Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. I den här kursen varvar vi teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Kursupplägg

Läs mer

Dag 1

  • 8.30-9.00 Frukost och registrering
  • Introduktion till tjänstedesign
  • Vinster med kunddrivet arbetssätt
  • Lunch
  • Kundbehov, beteenden och drivkrafter
  • Metoder och praktisk träning
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Dag 2 

  • 9.00 Hela processen från insikt till lösning
  • Att utveckla tjänster utifrån kundbehov
  • Lunch
  • Sprida, förankra och implementera
  • Framgångsfaktorer och fallgropar
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Tidsåtgång

Läs mer

Total beräknad tid för kursen:
2 dagar

Vem riktar sig kursen till?

Läs mer

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig tjänstedesign och arbeta med kunddriven affärsutveckling. Den passar både dig som redan kan grunderna tjänstedesign och vill lära dig mer, eller dig som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare. Du kan till exempel jobba som:

  • Verksamhetsutvecklare eller -arkitekt
  • Affärs- och tjänsteutvecklare
  • Beställare av tjänster och IT, kravhanterare
  • Projektledare, produktägare
  • Innovationsansvarig
  • Hållbarhetsansvarig
  • Strateg

Vad du kan förvänta dig?

Läs mer

Du får träna på att använda verktyg som kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.

Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.

separator separator

“Jättebra utbildare, lugna och metodiska. Det var superpedagogiskt upplagt och jag har fått mycket kvalitet och kunskap idag!”

Kursdeltagare

separator separator

Några av våra kursledare:

Hör av dig till mig om du är intresserad av att gå vår kurs i tjänstedesign.

Sara Nero

073-066 20 36