Antrop bygger på intresset för människor och vår förmåga att sätta oss in i människans behov för att skapa bra kundupplevelser. Human Centric är kärnan i allt vi gör och empati vårt främsta arbetsverktyg. Vi är ett gäng med stora hjärtan, vilket märks i vårt förhållningssätt till varandra, våra kunder, och våra kunders kunder.
I praktiken innebär det till exempel:
- Byråns namn Antrop kommer från ordet antropologi – läran om människan. Det är människors behov och beteenden som intresserar oss. Våra strategiska råd och designförslag utgår alltid från kunskap om människors behov och drivkrafter. Därför lägger vi energi på research – vi vet att det alltid leder till en träffsäker kundupplevelse.
- Vi är en snäll arbetsplats byggd på välvilja till våra medmänniskor. Ärlighet, hjälpsamhet och respekt är viktigt i vår snällhetskultur. Men också att vi ställer höga krav på varandras insats. Det är snällt att hjälpa varandra nå högt uppsatta mål.
- Att vara sitt bästa jag är mycket mer än att vara i framkant inom sitt expertisområde. Det handlar också om personlig utveckling. Att förstå sig själv och sitt samspel med andra. Att våga vara sig själv. På alla våra konferensresor jobbar vi med personlig utveckling. Det är en lärorik, berikande och ibland kämpig resa vi gör tillsammans.
- En god hälsa är grunden till för att kunna vara sitt bästa jag. På Antrop har du ett generöst friskvårdsbidrag, yoga på kontoret varje vecka och privat sjukvårdsförsäkring så att du snabbt och enkelt ska få hjälp om du inte mår bra.
- December är vanligtvis en stressig månad. Därför har vi en halvdag betald ledighet för att hinna julstöka eller julvila.