Empati är vårt främsta arbetsverktyg. Antrop bygger på intresset för människor och vår förmåga att sätta oss in i människors behov för att skapa bra kundupplevelser.
I praktiken innebär det till exempel:
- Namnet Antrop kommer från Antropologi – läran om människan. Det är människors behov och beteenden som intresserar oss.
- Det är genom mänsklighet vi blir kreativa och kan lösa stora utmaningar.
- Våra strategiska råd och designförslag utgår alltid från kunskap om människors behov och drivkrafter. Vi lägger energi på research för vi vet att det alltid leder till en träffsäker kundupplevelse. Vi är inte en byrå som tror att våra egna eller vår uppdragsgivares gissningar om slutkundens behov är tillräckliga.
- Antrop är en snäll arbetsplats byggd på välvilja och omtanke om våra medmänniskor. Ärlighet, hjälpsamhet och respekt är viktigt i vår snällhetskultur. Men också att vi ställer höga krav på varandras insats. Det är snällt att hjälpa varandra nå högt uppsatta mål.
- En god hälsa är grunden till att kunna vara sitt bästa jag. På Antrop har du ett generöst friskvårdsbidrag, yoga på kontoret varje vecka och privat sjukvårdsförsäkring så att du snabbt och enkelt ska få hjälp om du inte mår bra.
- Vi har en jämställd och inkluderande gemenskap på Antrop. Vi har nolltolerans mot all form av trakasserier, mobbning och diskriminering.
- Antrop är en transparent och öppen byrå. Alla har tillgång till verksamhetsplaner, ekonomi och försäljningsläge i såväl med – som motgång.
- Att vara sitt bästa jag är mycket mer än att vara i framkant inom sitt expertisområde, Det handlar också om personlig utveckling. Att förstå sig själv och sitt samspel med andra. Att våga vara sig själv, att våga misslyckas och försöka igen. På Antrop jobbar vi med personlig utveckling på alla våra konferenser.
- Ett flexibelt arbetsliv är en viktig förutsättning för att kunna ha en sund balans i livet. Vi jobbar med flexibel arbetstid, en flexibilitet i varifrån du jobbar och har ett tak för övertidsarbete.