Kurs i tjänstedesign

Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I Antrops kurs i tjänstedesign lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.

27-28 mars

Kursen hålls på vårt kontor på Rosenlundsgatan 31 i Stockholm
14 495 kr ex. moms per person

Boka kursen

Kursupplägg

Dag 1

  • 8.30-9.00 Frukost och registrering
  • Introduktion till tjänstedesign
  • Vinster med kunddrivet arbetssätt
  • Lunch
  • Kundbehov, beteenden och drivkrafter
  • Metoder och praktisk träning
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Dag 2

  • 9.00 Hela processen från insikt till lösning
  • Att utveckla tjänster utifrån kundbehov
  • Lunch
  • Sprida, förankra och implementera
  • Framgångsfaktorer och fallgropar
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Upplev hur det är att jobba kundcentrerat

Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. Då är kundupplevelsen din främsta konkurrensfördel. Tjänstedesign, även kallat service design, är ett sätt att organisera människor, struktur, information och andra delar av en tjänst för att förbättra kundens upplevelse. Grunden är att förstå kundens beteenden och drivkrafter för att skapa tjänster som möter kundens behov.

Vi varvar teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Jättebra utbildare, lugna och metodiska. Det var superpedagogiskt upplagt och jag har fått mycket kvalitet och kunskap idag!

Kursdeltagare

Skapa värde för kunden

Du får träna på att använda verktyg som beteendetyper och kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation, sätta mål för kundnytta och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.

Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.

Vem riktar sig kursen till?

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig tjänstedesign och arbeta med kunddriven affärsutveckling. Den passar både dig som redan kan grunderna tjänstedesign och vill lära dig mer, eller dig som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare. Du kan till exempel jobba som:

  • Verksamhetsutvecklare eller -arkitekt
  • Affärs- och tjänsteutvecklare
  • Beställare av tjänster och IT, kravhanterare
  • Projektledare, produktägare
  • Innovationsansvarig
  • Hållbarhetsansvarig
  • Strateg

10 % rabatt

Är du kund hos oss? Då får du alltid 10 % rabatt på din kursavgift. Nu erbjuder vi också 10 % rabatt om ni är 2 personer från samma företag som anmäler sig.

Kursledare

Mattias Mårtensson - Föreläsare

Mattias Mårtensson

Mattias Mårtensson var med och startade Antrop och har sen dess jobbat med UX- och tjänstedesign, research, koncept- utveckling och strategi. Han har 20 års erfarenhet av att involvera kunder och förstå deras behov för att skapa rätt tjänster.

Fler kurser hos Antrop Academy

Som Antrop-kund har du alltid 10 % rabatt på kursavgiften. Boka en öppen utbildning, eller prata med oss om en anpassad kurs utifrån era förkunskaper och behov. Kontakta Jessica Cronheim om du vill veta mer.