Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Kurs i tjänstedesign

Kundupplevelsen är helt avgörande för din organisations framgång och lönsamhet. I den här kursen lär du dig varför, och hur du gör för att skapa värde för kunden med metoderna inom tjänstedesign.

Anmäl dig här

Var:Rosenlundsgatan 29A i Stockholm
Kostnad: 14 495 kr ex. moms per person, frukost, lunch och fika ingår
När: 27-28 november

 

 

Om kursen

Läs mer

Relationer och kundlojalitet är viktigare än någonsin för att skapa framgångsrika tjänster. I den här kursen varvar vi teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Kursupplägg

Läs mer

Dag 1

  • 8.30-9.00 Frukost
  • Introduktion till tjänstedesign
  • Vinster med kunddrivet arbetssätt
  • Lunch
  • Kundbehov, beteenden och drivkrafter
  • Metoder och praktisk träning
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Dag 2 

  • 8.30-9.00 Frukost
  • Hela processen från insikt till lösning
  • Att utveckla tjänster utifrån kundbehov
  • Lunch
  • Sprida, förankra och implementera
  • Framgångsfaktorer och fallgropar
  • 16.00-16.30 Summering och avslutning

Tidsåtgång

Läs mer

Total beräknad tid för kursen:
2 dagar

Vem riktar sig kursen till?

Läs mer

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig tjänstedesign och arbeta med kunddriven affärsutveckling. Den passar både dig som redan kan grunderna tjänstedesign och vill lära dig mer, eller dig som inte haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare. Du kan till exempel jobba som:

  • Verksamhetsutvecklare eller -arkitekt
  • Affärs- och tjänsteutvecklare
  • Beställare av tjänster och IT, kravhanterare
  • Projektledare, produktägare
  • Innovationsansvarig
  • Hållbarhetsansvarig
  • Strateg

Vad du kan förvänta dig?

Läs mer

Du får träna på att använda verktyg som kundresor, och att göra intervjuer, analys, idégenerering och ta fram lösningsförslag genom prototyping. Du får redskap för att förankra metoden i din organisation och systematiskt jobba mot de effekter som ni vill uppnå – och hur du presenterar resultatet.

Efter kursen har du kunskap om hur insikter kring kundupplevelsen och empati för kunden kan driva tjänsteutveckling och innovation, och hur du skapar förutsättningar för framgångsrika tjänster.

“Fantastiska kursledare som guidade oss igenom hur en tjänstedesignprocess kan se ut på två dagar, samtidigt som vi fick med oss otroligt mycket bra tips och insikter. Jag ville få en rejäl inspirations-boost blandat med praktisk kunskap, och det fick jag verkligen.”

Jessica Olander, kursdelatagare

Några av våra kursledare:

Maria Idebro

Hör av dig till mig om har frågor om vår kurs i tjänstedesign.

Maria Idebro

Maria Idebro

072-991 77 95