För att fortsätta vara ledande leverantör, slå konkurrenterna och hela tiden utveckla sina erbjudanden krävs djupa insikter om kundernas behov, drömmar och förväntningar. Antrop har genom tjänstedesign och omfattande kartläggning av kundinsikter hjälpt Ving att fortsätta vara ledande inom kundcentrerade tjänster.

Tjänstedesign för att fokusera på kundernas behov

För en ledande tjänsteleverantör behövs genuin kunskap om kundernas behov och en vilja att ständigt utvecklas för att alltid vara på topp när det gäller kundupplevelser. 

Ving inledde ett samarbete med  Antrop för att man ville få djupare insikter i hur deras kunder tänker och vad deras behov, förväntningar och drömmar är när det gällande resor. Genom att verkligen förstå sin kund har man möjlighet att skapa förbättringar i sin kundupplevelse för ytterligare vässa sin tjänst. Tjänstedesign är en självklara metodik för att lyckas med det. 

 

Förstå resenärerna på djupet

Ett tjänstedesignteam från Antrop gjorde en omfattande kartläggning genom intervjuer och observationer på Vings resmål. 

Utifrån kundinsikterna skapades kundresor för att på ett effektivt sätt kunna kommunicera kunskap om kunderna i hela Vings organisation. Kundresorna visar i detalj hur Vings kunder agerar och vad de upplever från att de börjar drömma om en resa tills att de kommit hem. Kundresorna levererades tillsammans med en strategi som innehöll rekommenderade tjänsteutvecklingssatsningar framåt.  

Ving

Ving är Nordens ledande leverantör av resor till fler än 400 resmål i över 50 länder och nummer 1 när det kommer till kundnöjdhet.

 

Projektet innehöll

Detaljerade insikter och en framtidsvision

Genom samarbetet med Antrop så har Ving fått detaljerade insikter om sina kunder som de kan använda för att fortsätta vässa sina tjänster och vara den ledande reseleverantören med marknadens nöjdaste kunder! 

Står du inför liknande utmaningar?

Prata med kundansvarig som gärna berättar mer.
Erik Hammarström
+46 (0) 733 210 720
erik.hammarstrom@antrop.se

ANDRA KUNDER VI HJÄLPT