Antrop var den första byrån i Sverige som specialiserade sig på design av användarupplevelser. Genom åren har vi fått vara med på många spännande resor hos våra kunder. Här är några av de senaste.

Skandia Idéer för Livet

Skandia Idéer för livet arbetar med förebyggande insatser för barn och unga. Stiftelsen vill skapa ett samhälle med bättre hälsa och ökad trygghet. Antrop fick i uppdrag att hjälpa dem bygga en användarvänlig och modern sajt som möter besökarnas o...

Lavita

Antrop har hjälpt Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Försäkringskassan med tjänstedesign för att på ett bättre sätt kunna stödja efterlevande.

Ashoka och Raoul Wallenberg Academy

Ashoka och Raoul Wallenberg Academy stödjer unga sociala entreprenörer. Antrop har hjälpt dem skapa en ny mötesplats för att kunna nå fler changemakers.

SPP

Ett tjänstedesignprojekt för att ge SPP en praktisk metod för att jobba kundfokuserat och bygga långsiktiga relationer med deras företagskunder.

Just Arrived

Antrop har lett det användarcentrerade tjänstedesignarbetet av Just Arrived för att hjälpa nyanlända ett snabbt komma ut i arbete.

Klarity

Klarity är en social innovation för att bekämpa ett världens största hot mot mänskliga rättigheter: korruption.

Skandia

Antrop har hjälpt Skandia bli mer kundfokuserade med hjälp av tjänstedesign och UX-design under en långsiktig digital storsatsning.

Tillväxtverket

Antrop har hjälpt Tillväxtverket med tjänstedesign för att förstå företagarens behov och drivkrafter vid handel på internationella marknader.

Socialstyrelsen

Antrop har genom tjänstedesignmetodik hjälpt Socialstyrelsen med att säkra tillgången på kvalificerade frivilliga privatpersoner som ger stöd till ensamkommande flyktingbarn.

Greenely

Ett samarbete med startupen Greenly för att genom UX-design göra det roligare och lättare att minska sin elanvändning.

Skandia företag

Med metoder inom tjänstedesign och med kunden i centrum har Skandia skapat en helt ny företagswebb.

Ving

Antrop har genom tjänstedesign och omfattande kartläggning av kundinsikter hjälpt Ving att fortsätta vara ledande inom kundcentrerade tjänster.

Socialstyrelsen

Fyra äldre dör varje dag i en fallolycka och närmare 50 000 vårdades under 2015 på grund av fall.

SVT

SVT har en mycket hög ambition kring kundnära tjänstedesign. Antrop har länge samarbetat med SVT kring ett antal olika tjänster och utmaningar.

Länsförsäkringar

Antrop har under två år hjälpt Länsförsäkringar att bli mer kundfokuserade och styra verksamheten baserat på kundinsikter.

Kvinnojouren

Kvinnojouren Kerstin Lidingö ger stöd till våldsutsatta kvinnor och barn. Antrop har hjälpt dem ta fram en ny webbplats för att bättre nå ut sina målgrupper.

Telenor

Antrop har med tjänstedesign tagit fram ett nytt flöde på Telenors webbplats och mobil-app, som gör deras kunder mer positiva till onlineköp.

Tv.nu

En digital tv-tablå som smidigt guidar tv-tittare, höjer upplevelsen såklart. Antrop har hjälpt tv-nu med UX-design för skapa just detta.

Registercentrum

Införande av ett mer tjänstedesignfokuserat arbetssätt för hela Registercentrum för att sätta slutanvändarna i centrum.

foreseeti AB

Antrop har genom UX-design säkrat att användningen av foreseetis verktyg securiCAD ska vara enkel och smidig i sin nya design.

Fores

Antrop har genom UX-design hjälpt Fores att erbjuda sina besökare en mer användarvänlig och smidigt informationssajt.

AMF

Antrop har jobbat med tjänstedesign för hjälpa AMF pensionsbolag att förenkla och modernisera deras webbplats utifrån kundernas behov.

Fastighetsbyrån

Fastighetsbyrån kontaktade Antrop för att genom tjänstedesign designa det optimala mäklarsystemet.

Axfood

UX- och tjänstedesigners på Antrop har tillsammans med Axfood och Willys tagit fram ett lojalitetsprogram som med stor succé förenklar människors vardag.

Vimla

Antrop hjälpte Vimla med UX-design och digital design som utgick från användarnas behov.

Migrationsverket

Tjänstedesigners på Antrop har hjälpt Migrationsverket bli mer kundorienterade.

BOA-registret – samlad kunskap för patienter med artros

Antrop hjälpte BOA-registret göra sin statistik tillgänglig och kundcentrerad – en vinst för alla som drabbas av folksjukdomen artros.

När jag såg att Efterlevandeguiden lanserades, kunde jag inte ana att jag skulle komma att besöka den så snart. Min pappa avled i måndags. Förutom sorgen så snurrar många tankar om att det är massor att tänka på. Är det något jätteviktigt som måste göras snabbt som jag missat? Nu har jag gått igenom guiden och känner mig mycket lugn. Hoppas verkligen den når ut till alla som behöver stöd! Tack!

Lena Magnberg, användare

ANDRA KUNDER VI HJÄLPT


VI BERÄTTAR GÄRNA MER