Nina Knez
UX-designer
Känner du dina kunder på riktigt, deras drivkrafter, mål och hinder? För att kunna skapa ett träffsäkert kunderbjudande måste du förstå dina kunders olika beteenden och vad du behöver göra för att möta deras behov. Under en 2-dagars kurs går vi igenom de grundläggande delarna av hur man gör user research.
Att göra user research och veta hur du analyserar materialet är en förutsättning för att kunna jobba kundcentrerat. I kursen får du prova olika metoder och verktyg som används för att lära känna kunden på djupet. Allt från verksamhetens effektmål till beteendetyper och kundresor (Customer Journey Map). Du kommer få öva på din intervjuteknik, allt för att du ska bli som bäst att få ut viktig information i dina framtida intervjuer med kunder.
Vi analyserar material från intervjuer tillsammans och visar hur man tar fram olika beteendetyper och kundresor. Vi tittar även på hur man kan använda beteendetyper och kundresor för framtida affärsutveckling inom verksamheten.
Ni bjöd oss på en pedagogisk, lugn, saklig och väldigt tydligt utbildningsdag.
Malin Håkansson, Project manager på Strateg Marknadsföring AB
Kursen riktar sig till dig som är nyfiken på och vill komma igång med kundcentrerat arbetssätt i din organisation. Kursinnehållet passar dig som redan känner till user research men vill lära dig mer, men även dig som inte alls haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare.
Vi varvar teori med praktik så att du får en djup förståelse för hur arbete med user research fungerar i verkliga situationer, och du får träna på de olika metoderna.
Exempel på vilka som går kursen:
User research
2 dagar: 13 500 kr
Pris exklusive moms.
Lunch och fika ingår.
Vi ger 10 % rabatt på kursavgiften för dig som:
6-7 mars 2019
Kurstid: Kl. 9-16
Plats: Hos Antrop på Rosenlundsgatan 36 i Stockholm
Vill ni hellre att vi kommer ut till er och håller kursen? Boka en skräddarsydd user research-kurs anpassad till era förkunskaper och behov.
Prata med Jenny Collberg för mer information.
+46 (0) 704 176 971
Kursen är en 2-dagars utbildning i user research, med föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och praktiskt arbete. Du kommer att få:
Antrops UX-designers Nina Knez och Ingibjörg Kristinsdóttir är ledare för kursen.
De har båda lång erfarenhet av user research, att leda stora UX-projekt, och av utbildning och coachning i organisationer.