KURS I USER RESEARCH

Om du vill jobba kundcentrerat är user research en absolut förutsättning för att lyckas. Antrops 2-dagars kurs lär dig metoder och verktyg för att förstå dina kunder på djupet och kunna skapa träffsäkra tjänster och produkter.

 

Känner du dina kunder på riktigt, deras drivkrafter, mål och hinder? För att kunna skapa ett träffsäkert kunderbjudande måste du förstå dina kunders olika beteenden och vad du behöver göra för att möta deras behov. Under en 2-dagars kurs går vi igenom de grundläggande delarna av hur man gör user research. 

Upplev hur det är att jobba kundcentrerat

Att göra user research och veta hur du analyserar materialet är en förutsättning för att kunna jobba kundcentrerat. I kursen får du prova olika metoder och verktyg som används för att lära känna kunden på djupet. Allt från verksamhetens effektmål till beteendetyper och kundresor (Customer Journey Map). Du kommer få öva på din intervjuteknik, allt för att du ska bli som bäst att få ut viktig information i dina framtida intervjuer med kunder.

Vi analyserar material från intervjuer tillsammans och visar hur man tar fram olika beteendetyper och kundresor. Vi tittar även på hur man kan använda beteendetyper och kundresor för framtida affärsutveckling inom verksamheten. 

 


Ni bjöd oss på en pedagogisk, lugn, saklig och väldigt tydligt utbildningsdag.

Malin Håkansson, Project manager på Strateg Marknadsföring AB



Vem riktar sig kursen till?

Kursen riktar sig till dig som är nyfiken på och vill komma igång med kundcentrerat arbetssätt i din organisation. Kursinnehållet passar dig som redan känner till user research men vill lära dig mer, men även dig som inte alls haft så mycket kontakt med arbetssättet tidigare. 

Vi varvar teori med praktik så att du får en djup förståelse för hur arbete med user research fungerar i verkliga situationer, och du får träna på de olika metoderna.

De som går kursen arbetar till exempel som:

  • Produktägare
  • Projektledare och processutvecklare
  • Beställare av tjänster och IT
  • Ledare i tjänsteproducerande verksamheter
  • Marknadsansvarig
  • Kravanalytiker
  • Testare
  • Utvecklare
  • Strateg
  • Scrum master
Antrop Academy logo
BOKA KURSEN

Vi håller kursen där det passar er – i våra kurslokaler på Södermalm i Stockholm eller på plats hos er. 

Pris: 13 495 kr exkl. moms (hos Antrop) Frukost, lunch och fika ingår

Kontakta Jenny Collberg-Martland för pris vid större förfrågningar, skräddarsydda kurser eller kurs på annan plats. 08-522 348 50

Vi ger 10 % rabatt på kursavgiften för dig som:

  • är kund hos Antrop.
  • anmäler 4 personer eller fler till ett kurstillfälle.

Allmänna villkor

ANDRA KURSER

Tjänstedesign

Beteendedesign

Att leda designarbete

Att leda workshops för innovation

Kursupplägg

Det här får du som deltagare

Kursen är en 2-dagars utbildning i user research, med föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och praktiskt arbete. Du kommer att få:

  • Lära dig teorin bakom user research.
  • Förståelse för nyttan ett kundcentrerat arbetssätt kan ge dig och din organisation.
  • Prova på metoder för att förstå kundbehov, beteenden och drivkrafter.
  • Gå igenom hela processen från effektmål och research till insikt och  analys.
  • Tips och verktyg för hur kundbehov kan paketeras och visualiseras för er organisations behov.
  • Verktyg och metoder som gör det enkelt att komma igång med metoden i din verksamhet.
  • Kostnadsfri coachning efter kursen för stöd eller frågor kring dina utmaningar.

Kursledare

Antrops UX-designers Nina Knez och Ingibjörg Kristinsdóttir är ledare för kursen.
De har båda lång erfarenhet av user research, att leda stora UX-projekt, och av utbildning och coachning i
 organisationer.

Ingibjörg Kristinsdóttir

Tjänste- och UX-designer

+46 (0) 704 440 755
[email protected]