Formstark och kommunikativ visuell designer
Vi vill arbeta med dig som, liksom vi, vill skapa riktigt bra digitala tjänster som gör nytta. Just nu letar vi efter en skicklig visuell designer att välkomna in i vårt gäng. Hoppas att just du är den vi söker!
Här blir du en del av en lagom stor byrå
På Antrop är vi runt 50 glada laxar. Det är en bra storlek på stimmet tycker vi. Tillräckligt stort för att jobba med spännande kunder och projekt. Samtidigt litet nog att kunna varandras förnamn, smeknamn – och ibland ha koll på när någons hund har varit hos veterinären.
Här får du chans att växa med ditt hantverk
På våra konferenser och interna events fokuserar vi lika mycket på oss själva som att blicka ut i omvärlden. Här får du växa och bli tryggare både på det personliga planet och i din roll som designer.
Här får du vara del av något viktigt
Hos oss får du vara med och designa för ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Det är inte bara något som stannar vid snygga slides när vi pratar med kunder. Vi mäter också noga hur stor del av vår tid vi investerar i hållbara projekt (just nu strax över 50 procent).
Är det dig vi letar efter?
Vi är en UX- och tjänstedesignbyrå med högt satta hållbarhetsmål. Att ta fram digitala tjänster eller icke-digitala koncept utifrån riktiga kund- och affärsinsikter är det vi gör bäst. Nu söker vi en visuell designer som kan komplettera våra UX-, UI- och tjänstedesigners. Vi söker dig som har ett skarpt designöga och som snabbt kan se vad som behövs för att få en lösning att verkligen lyfta visuellt eller kommunikativt.
Din bakgrund:
– Du har arbetat som visuell designer i minst fem år, gärna som konsult.
– Du har formgivit olika digitala tjänster, publika webbar, gränssnitt för flera olika företag och organisationer.
– Du har varit involverad i arbetet med att generera idéer, ta fram konceptförslag, sätta designriktlinjer och tagit fram pitchmaterial.
– Du har tagit fram kommunikativa koncept, t.ex. genom illustrationer.
– Du är van att ta lead i din roll som designer och leda både kunder och kollegor.
– Har du erfarenhet av kommunikation och varumärkesidentiteter är det ett stort plus.
Din styrka:
– Du går igång på att ena dagen hålla workshops med kunder för att hitta den visuella varumärkeskärnan – och andra dagen designa ut detaljer i ett gränssnitt.
– Du är uppfinningsrik, nyfiken och generös med din kunskap. Du tar ansvar för det kreativa och konceptuella arbetet i dina uppdrag.
– Du förankrar din design med starka berättelser och visuella koncept som känns i kroppen.
– Du är lyhörd och bra på att inkludera såväl kunder som kollegor i ditt arbete genom ett pedagogiskt och entusiasmerande arbetssätt.
– Du trivs med att presentera lösningar och koncept för olika typer av intressenter och tilltalas av att vara del av ett team som jobbar nära våra kunder.
– Du är stark på att skapa förtroende i kundsamarbeten och är mån om att bygga goda relationer.
– Ditt hjärta slår extra hårt för tjänster med en digital kärna, men i grunden är det människor du bryr dig om. Empati är vårt viktigaste verktyg, även om Figma också är bra att kunna.
Praktiska grejer:
– Det är viktigt att du har möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm några dagar i veckan, då vi alltid jobbar nära våra kunder oavsett om det är fysiskt eller digitalt.
– Du pratar och skriver också bra svenska och engelska.
– Och, japp, vi förstår att det finns saker kvar du behöver bli bättre på. Så är det för alla oss också.
Om oss
Antrops ambition är att vara Sveriges skickligaste byrå inom UX- och tjänstedesign. Förra året fick vi förstapriset i Årets Byrå, ett pris som helt baseras på våra kunders omdömen. De lyfte oss bland annat för kreativ höjd, digital kompetens och vår förmåga att förstå och mod att våga utmana. Vi är också listade som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work.
På Antrop hittar du en brokig samling designers, strateger och beteendevetare. Ett nyfiket gäng med (minst) en sak gemensamt; vi vill skapa den absolut bästa användarupplevelsen som går att få till. Oftast rör vi oss i digitala rum, men det kan också hända att vi är med och innoverar hållbara skolmåltider eller skapar mer trivsamma och funktionella väntrum inom vården.