Antrop söker vass och varmhjärtad innehållsstrateg

Vill du jobba på Sveriges bästa och snällaste byrå, där visionen om att göra världen bättre för våra barn är styrande? På Antrop jobbar ett engagerat gäng designers, strateger och beteendevetare. Tillsammans skapar vi fantastiska användarupplevelser och hjälper företag att arbeta kundcentrerat, på riktigt. Just nu söker vi fler duktiga innehållsstrateger.

Vad erbjuder vi?

Antrops ambition är att vara Sveriges skickligaste byrå inom UX- och tjänstedesign. Vi lyckas bra. Fem år på raken har våra kunders höga betyg på samarbetet med oss gett silver- och guldplaceringar i branschtävlingen Årets Byrå. Vi är också listade som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work. Det säger en hel del om hur vi levererar som designers och hur vi är med varandra på jobbet.

Hur det är att jobba på Antrop, hur vi är mot varandra, våra ledstjärnor och vår medarbetarfilosofi kan du läsa mer om här.

Vi sitter i ljusa industrilokaler på Södermalm i Stockholm där vi ofta yogar, chillar, teknikpillar eller har spelkvällar ihop när vi inte designar och innoverar nya fantastiska tjänster.

Vem söker vi?

Som innehållsstrateg på Antrop kommer du att ansvara för att driva innehållsutveckling i projekt ute hos kund. Ofta arbetar du tätt ihop med exempelvis en UX-designer i research, kartläggning och designprocess. Du vet att rätt ord och innehåll är avgörande för bra design och en träffsäker användarupplevelse.

Dina arbetsdagar kommer att variera beroende på kund och uppdrag. Ibland arbetar du strategiskt med innehållsutveckling, målstyrning och tonalitet. Ibland arbetar du operativt med innehållsproduktion i olika kanaler och handleder andra som jobbar med innehåll. Ofta stöttar du kunden i en förändringsprocess. Det är viktigt att du känner dig trygg som person så att du kan coacha kunden framåt, sätta mål och prioritera.

Vi vill arbeta med dig som, liksom vi, vill skapa riktigt bra digitala tjänster som skapar nytta.

  • Det är viktigt för de här rollen att du är en drivande och välstrukturerad person med minst fem års erfarenhet av digitalt innehållsarbete. Du har stark känsla för språk och visuellt innehåll, och du är en vass skribent.
  • Vi söker en kreativ, snäll och prestigelös person som gillar att dela med sig av kunskap, som vill bidra till att hela teamet presterar bra och som delar Antrops värderingar.
  • Du har högskole- eller YH-utbildning inom till exempel media, kommunikation, marknadsföring eller journalistik. Du har minst fem års erfarenhet av arbete som innehållsstrateg, content manager, digital redaktör, UX writer eller liknande.
  • Du får gärna ha arbetat med innehåll i flera branscher, men framför allt måste du vara väl förtrogen med hur man anpassar innehåll utifrån olika målgrupper och behov. Har du konsultvana uppskattas det särskilt!
  • Du är säker på att inventera, analysera och strukturera innehåll, och kan utifrån insikter och user research utforma tonalitet och innehållsstrategi.
  • Du är trygg med att facilitera workshops för lednigsgrupper likväl som att utbilda och coacha redaktörer.

Det är meriterande om du har kunskap om storytelling, konvertering, sökoptimering, klarspråk och språkpsykologi.

Rollen är heltid. Skicka in din ansökan med cv och personligt brev till
Kontaktperson och rekryterade chef [email protected]. Telefon 070-875 26 58 Vi träffar kandidater löpande. Vi ser verkligen fram emot att få träffa dig och hoppas att du ska vara vår nästa contentkollega i teamet!

Kika gärna på vår film om Antrop. Den förklarar vilka vi är på en minut.

Film Red