Research för klokare beslut - djup, bred, eller både och?

Välkommen till Antrops webbinarium om hur du använder research med dina kunder eller användare som ett verktyg för att skapa bättre lösningar. Föreläsningen hålls online. Anmäl dig i formuläret så får du en länk till webbinariet.

Framflyttat till 20 September
kl 8.30 - 9.00

 

All research görs för att fatta klokare beslut. För oss i designvärlden innebär research att vi kan avgöra vilka hypoteser som är värda att ta vidare och testa. Oavsett om research görs i syfte att transformera en hel organisation, eller med målet att resultera i en ny digital lösning. 

I webbinariet ger vi en bild av hur olika former av research möter olika typer av utmaningar, varvat med exempel från våra projekt. Ni kan t ex vara i behov av utforskande metoder för att förstå vilka utmaningar som finns utifrån ett kundperspektiv, eller utvärderande metoder för att förstå vilka delar av er produkt eller tjänst som tillför mest kundvärde. Vi kommer bland annat att prata om:

  • Hur djupintervjuer kan kombineras med kvantitativ beteendedata för att skapa en gemensam bild av kundresan.
  • Hur produktegenskaper kan utvärderas för att förstå dess värde och inverkan på kundens köpbeslut.
  • Hur tjänster kan testas redan före de är färdiga att användas. 

Allt i en mix av kvantitativa och kvalitativa metoder med Michaela Eng, Insiktsstrateg och Mattias Mårtensson, Tjänstedesigner på Antrop. 

Är research bara för designers och analytiker? Nej, vi tror (eller vet faktiskt) att det här ämnet är lika relevant för dig som strateg, affärsutvecklare, produktägare och VD.

Kontakta [email protected] om du har några frågor! 

Anmäl dig!

Föreläsare

Mattias Mårtensson - Föreläsare

Mattias Mårtensson

Mattias Mårtensson var med och startade Antrop och har sen dess jobbat med UX- och tjänstedesign, research, koncept- utveckling och strategi. Han har 20 års erfarenhet av att involvera kunder och förstå deras behov för att skapa rätt tjänster.

Michaela Eng - Föreläsare (1)

Michaela Eng

Michaela har lång erfarenhet av kvantitativ research och analys av konsument, kund, varumärke och kommunikation. I sin roll som konsult och analytiker har hon genom undersökning av människors attityder och kunskaper bidragit till nya lösningar inom diverse branscher.

Tack för din anmälan till webbinariet!

Du har fått en bekräftelse i din mejl. Vi skickar också en påminnelse någon dag innan webbinariet. Varmt välkommen!

Visesill V2