Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Lär dig grunderna i tjänstedesign – ny chans 9-10 september!

Vill du arbeta med kunddriven affärsutveckling i din organisation? Skapa innovation och ta fram användarvänliga och konkurrenskraftiga tjänster? Ta hjälp av tjänstedesign. Under en intensiv och inspirerande två dagars-kurs lär vi dig hur!

Lästid: 2 min

 

illustration som visar en person som förkovrar sig inom tjänstedesign
Illustration som föreställer en person som håller i ett litet gult objekt.

Antrop är en tjänste- och UX-designbyrå. Vi använder design för att skapa tjänster och användarupplevelser som dina kunder älskar. Och nu vill vi lära dig hur du kan göra detsamma i din organisation. Vår två dagars-kurs i tjänstedesign är tillbaka så passa på att anmäla dig, eller hela teamet, för att få en rivstart.

Så skapar du tjänster som möter kundens behov – på riktigt
Tjänstedesign, även kallat service design, är ett sätt att organisera människor, struktur, information och andra delar av en tjänst för att förbättra kundens upplevelse. Grunden är att förstå kundens beteenden och drivkrafter. Det hjälper dig att skapa tjänster som möter kundens behov.

Du arbetar med en egen utmaning
Vi varvar teori och praktik så att du lär dig metoder för att jobba kundcentrerat. Under två inspirerande och intensiva dagar går vi igenom hela processen, från utmaning till insikt och lösning. Vi arbetar praktiskt med att lösa en verklig utmaning så att du får uppleva hur det är att jobba kundcentrerat, på riktigt.

Allt om kursen, schema, anmälningsformulär och pris hittar du här.

“Vi har både fått lära oss tjänstedesign, hur man kan hålla en digital workshop och vilka verktyg som är användbara. Och det funkar oväntat bra i grupp, fast man inte är i samma rum.”

Deltagare på tjänstedesignkursen i mars, 2020

“Tjänstedesign är en lagsport”

Citatet ovan kommer från Marcus Janzon på Stim. Tillsammans med Stim arbetade vi i ett superspännande projekt för att bygga unga låtskrivares relation till Stim ytterligare. När vi startade var tjänstedesign ett nytt arbetssätt för Stim. Samarbetet resulterade i Stim Music Room, som även fick Sveriges finaste designutmärkelse Design S i tjänstedesign, 2020.  Här kan du se intervjun med projektgruppen på Stim där de beskriver hur deras tjänstedesignprocess fungerar.

Delta var du än är

Kursen hålls online. Det är något som har efterfrågats tidigare, och som vi nu är glada att kunna erbjuda.

Allt om kursen, schema, anmälningsformulär och pris hittar du här.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med tjänstedesign? Läs mer här.

Prata med mig om du vill veta mer om tjänstedesign.

Sara Nero

073-066 20 36

separator separator