Prisad expert inom kvantanalys till Antrop

Nu vässar Antrop sitt erbjudande inom kvantitativ analys och anställer Martin Düring som ny kundinsiktsstrateg. 
– Jag brinner för att hjälpa företag hitta den optimala samverkan mellan kvantitativ och kvalitativ analys, mellan tjänstedesign och traditionell undersökningsverksamhet, säger Martin Düring

På Antrop får Martin ansvar för affärsområdet kvantitativ analys. Det innebär att han kommer att djupdyka i stora datamängder, men även ta fram strategier och business case baserat på analysarbete. 
– Jag sökte mig till Antrop dels för det är en bra och snäll byrå med rätt värderingar och mål. Men också för att Antrop är sprängfyllt med smarta människor som alla har fokus på – och får möjlighet till – ständig kompetensutveckling.

Martin Düring har nära 20 års erfarenhet av analys- och kundinsiktsarbete från både privat och statlig sektor, varav 10 år som chef och ansvarig för en analysavdelning. Han har också fått priset Årets Undersökningsköpare 2018.
– En del blev nog förvånade när jag valde bort den utstakade karriären. Jag var ju chef och satt i ledningsgruppen för ett stort varumärke. Men det som lockade med byråvärlden var att kunna bidra med nytta till fler företag, inte bara ett.

Hur kan din bakgrund komplettera Antrops erbjudande?
– Jag ser en enorm potential i att kombinera min erfarenhet från kvant, och kombinerad kvant och kval, med det Antrop redan är världsmästare på. Och jag är övertygad om att företag kan få ännu mer nytta med holistisk kundinsikt, dvs. att man kombinerar kvant- och kval-undersökningar med omvärldsanalys, CRM-analys, digital analys och medieanalys, säger Martin Düring.