Antrop Academy – kurser som lär dig lyckas med kundupplevelsen

I början av 2019 startar Antrop Academy, en öppen kursverksamhet med kurser inom tjänstedesign och user research.

Deltagarna kommer att få lära sig varför kundupplevelsen är avgörande för organisationens framgång och lönsamhet – och hur de kan skapa värde för kunden med hjälp av tjänstedesign.

Antrop har sedan många år hållit utbildningar ute hos kunder och i många olika organisationer. Nu startar vi Antrop Academy med öppen kursverksamhet i tjänstedesign, user researh och kundcentrerad organisation.

– Det känns väldigt roligt att Antrop nu kan erbjuda öppna kurser, det är något våra kunder har efterfrågat länge, säger Zandra Rauchwerger, byråchef på Antrop.

Kursen i tjänstedesign är två dagar fyllda med teori och praktiska övningar. Kursdeltagarna guidas genom och får öva på hela processen i tjänstedesign, från utmaning, till insikt och lösning. Även kursen i user research är en två dagars-kurs, som bland annat innehåller intervjuteknik, analys, beteendetyper och kundresor utifrån verkliga situationer.

Både för nybörjare och den som vill lära sig mer

Utbudet hos Antrop Academy passar både nybörjare och den som vill fördjupa sina kunskaper inom tjänstedesign respektive user research.

Som påbyggnadskurs till tjänstedesign finns också möjlighet att lägga till en 1-dagskurs med inriktning på kundcentrerad organisation. Den har fokus på att leda designarbete i en organisation och att implementera och bli ambassadör för ett kundcentrerat arbetssätt.

– Det är några av Sveriges främsta UX- och tjänstedesigners som kommer att leda kurserna. De är mycket uppskattade föreläsare och har undervisat både på yrkesskolor och ute i organisationer. Men framför allt är de duktiga och verksamma designers med erfarenhet av att leda stora projekt inom tjänstedesign och UX, säger Zandra Rauchwerger.

Här kan du läsa mer och anmäla dig till kurserna

TJÄNSTEDESIGN    USER RESEARCH