Antrop söker vass och varmhjärtad innehållsstrateg

Vill du jobba på Sveriges bästa och snällaste byrå, där visionen om att göra världen bättre för våra barn är styrande? Antrop söker innehållsstrateger med inriktning mot digital kommunikation och fullt fokus på användaren. På Antrop jobbar ett engagerat gäng designers, strateger och beteendevetare. Tillsammans skapar vi fantastiska användarupplevelser och hjälper företag att arbeta kundcentrerat, på riktigt. Vi vet att tjänstedesign och de metoder vi använder kan bidra till att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle.

Vad erbjuder vi?

Antrops ambition är att vara Sveriges vassaste byrå inom tjänstedesign och UX. Vi lyckas bra: i år vann vi branschtävlingen Årets Byrå 2018, och vår vd utsågs till Årets VD för sitt framgångsrika och hållbara sätt att leda verksamheten.

En del av framgången beror på att vi satsar mycket på kompetensutveckling och utmanar varandra att växa. Men lika mycket handlar den om den snälla och prestigelösa kultur som råder här. Antrop är en hjärtlig och varm arbetsplats där vi har roligt och hjälper varandra att utvecklas. I vår senaste medarbetarundersökning uppgav 100% av de anställda att de skulle rekommendera en vän att arbeta på Antrop. 

På Antrop kommer du att få jobba med roliga, viktiga och stora uppdrag och kunder, och små, spännande startups. Gemensamt för alla uppdrag är att vi väljer dem med omsorg. Vår vision om att göra världen bättre för våra barn är något vi arbetar med varje dag. Vi förverkligar den genom att ständigt engagera oss i projekt där vi får använda våra skills till att bygga tjänster som främjar rättvisa, hållbarhet och social innovation. Här kan du läsa mer om några av de projekt vi jobbat med.

Som medarbetare hos oss är designsessioner, gemensamma workshops, seminarium, kompetensluncher och årliga konferensresor en självklar del av din vardag. Vårt bonussystem innebär att en del av Antrops vinst delas ut som en årsbonus. Den är lika för alla anställda, och uppgick förra året till 60 000 kronor för den som jobbat heltid.

Vi sitter i ljusa industrilokaler på Södermalm i Stockholm där vi ofta yogar, chillar, teknikpillar eller har spelkvällar ihop när vi inte designar och innoverar nya fantastiska tjänster.

Kika gärna på vår video som förklarar vilka vi är på en minut. 

Vem söker vi?

Du är en drivande och välstrukturerad person med minst ett par års erfarenhet av digitalt innehållsarbete. Du har stark känsla för språk och visuellt innehåll, och du är en vass skribent. Du får gärna ha arbetat med innehåll i flera branscher, men framför allt måste du vara väl förtrogen med hur man anpassar innehåll utifrån olika målgrupper och behov. Har du konsultvana uppskattas det särskilt!

Vi söker en kreativ, snäll och prestigelös person som gillar att dela med sig av kunskap, som vill bidra till att hela teamet presterar bra och som delar Antrops värderingar. Du har högskole- eller YH-utbildning inom till exempel media, kommunikation, marknadsföring eller journalistik. Du har tre års erfarenhet av arbete som innehållsstrateg, content manager, digital redaktör, UX writer eller liknande.


Rollen

Som innehållsstrateg på Antrop kommer du att ansvara för att driva innehållsutveckling i projekt ute hos kund. Ofta arbetar du tätt ihop med exempelvis en UX-designer i research, kartläggning och designprocess. Du vet att rätt ord och innehåll är avgörande för bra design och en träffsäker användarupplevelse.

Dina arbetsdagar kommer att variera beroende på kund och uppdrag. Ibland arbetar du strategiskt med innehållsutveckling, målstyrning och tonalitet. Ibland arbetar du operativt med innehållsproduktion i olika kanaler och handleder andra som jobbar med innehåll.

Vanligen stöttar du kunden i en förändringsprocess. Det är viktigt att du känner dig trygg som person så att du i din roll och kan coacha kunden framåt, sätta mål och prioritera.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Innehållsinventering, analys och rekommendationer
  • Effektkartläggning och user research
  • Facitiltera workshops
  • Definiera målgrupper och sätta ramar för tonalitet och varumärkesidentitet
  • Ta fram informationsstruktur och navigering
  • Ta fram innehållsstrategi, kommunikationsstrategi, kommunikationsplan och content guide lines
  • Kravställa cms utifrån content managers behov
  • Producera skarpt innehåll som content manager
  • Skapa innehåll för wireframes och prototyper
  • Handleda och utbilda content managers

Det är meriterande om du har kunskap om storytelling, konvertering, sökoptimering, klarspråk och språkpsykologi.

Rollen är heltid. Skicka in din ansökan med cv och personligt brev. Vi träffar kandidater löpande med start i mitten av augusti och tillsätter rollen under hösten när vi hittat rätt person. 

Vi ser verkligen fram emot att få träffa dig och hoppas att du ska vara vår nästa contentkollega i teamet!



Jag ser fram mot att höra ifrån dig!

Skicka några rader om dig själv ihop med CV och portfolio

Byråchef
Zandra Rauchwerger
+46(0) 707 750 48 35
[email protected]