Antrop har Sveriges nöjdaste kunder!

Galet stor glädje och en enorm stolthet. Så kan man sammanfatta känslorna när vi fick ta emot förstapriset i Årets Byrå 2018. Utmärkelsen betyder oerhört mycket för oss på Antrop.

Tävlingen Årets Byrå är Nordens största bransch- och kvalitetsstudie, och den baserar sig helt och hållet på kundernas omdömen. I en stor undersökning har branschens kunder svarat på frågor om hur nöjda de är med sin byrå, hur samarbetet fungerar och om byråns kompetens inom olika områden.

Träffsäker design och kompetens

Antrops betyg överlag är mycket höga, konstaterar Regi i sin rapport. I flera av frågeställningarna når vi toppresultat. Ett exempel är frågan om kundernas bytesbenägenhet: 0 % av Antrops kunder vill inte byta till en annan byrå. De vill inte ens byta byrå om deras kontaktperson hos oss skulle sluta.

Antrops NKI är mycket högt

Det är förstås en otroligt fin komplimang, som säger en del om vilket förtroende våra kunder har för oss. Ett annat omdöme som värmer särskilt mycket är att våra kunder rankar oss högt i total kundnöjdhet. Antrops resultat är anmärkningsvärt bra jämfört med resten av branschen. 

Vi är också oerhört stolta över att våra kunder i mycket större utsträckning ser oss som en partner än en leverantör. För en byrå som verkligen brinner för det nära samarbetet och ett kundfokuserat arbetssätt är det helt enkelt ljuvliga betyg.

Antrop – mer av en partner än leverantör

Våra kunder rekommenderar oss till andra

Att vi har vunnit i år betyder inte att vi slår oss till ro och tror att vi är i hamn – tvärtom. Den här studien är viktig, för den ger oss värdefulla insikter om vad vi kan bli ännu bättre på, om hur vi framåt ska arbeta för att ytterligare vässa vår kompetens och jobba för att bibehålla det fina förtroendet våra kunder gett oss. Vi vill ju att de även i fortsättningen ska rekommendera andra att välja oss!


Några av de fina citat vi fick i undersökningen:

Byråns leverans är inte personberoende, jag har fullständigt förtroende alla byråns konsulter.

Jag har fått ut full affärsnytta. Kundnöjdhet är det viktiga och där hjälper de till. Antrop gör att vi verkligen får in kundnytta, kundperspektiv och en förbättrad kundupplevelse i digitala kanaler. Skapar också en intern medvetenhet om kundens behov hos oss.

Vi halkade aldrig efter i arbetsprocessen, högt tempo som drev projektet snabbare framåt utan att vara pushigtoch med en positiv anda.

Ville tänka nytt och utgå från våra behov som beställare.

Har haft alla kompetenser vi har frågat efter och även kunnat erbjuda olika personer med stor strategisk kompetens.Mycket seniora konsulter som låter oss ta del av sina erfarenheter. Proffsiga utan att bli mästrande.

Årets Byrå 

Årets Byrå är Nordens största bransch-och kvalitetsstudie inom kommunikationsbranschen och genomförs sedan 18 år av analysföretaget Regi.
Den tar fasta på hur nöjda beställarna är med sina byråer. Undersökningen som ligger till grund för resultatet genomfördes september-november 2017. Närmare 2 500 utvärderingar har samlats in som bedömningsunderlag för totalt 154 byråer.

Antrop är vinnare i kategorin Årets Digitalbyrå +25 mkr.

Här kan du läsa mer om Årets Byrå och hur undersökningen går till.