Tjänstedesign på riktigt – Antrop i podden Effekten

Alla pratar om att de jobbar kundcentrerat. Men hur gör man det egentligen – på riktigt? Podcasten Effekten bjöd in Antrops byråchef Zandra Rauchwerger för att prata om tjänstedesign och om att på allvar ta reda på kundens behov och drivkrafter. 

I podcasten Effekten träffar programledaren Jonas Jaani byråchefen på Antrop för att prata om vad tjänstedesign egentligen är för något.

– Jag brukar beskriva tjänstedesign som kunddriven affärsutveckling. Det handlar om att förstå sina kunders upplevelser och behov genom hela den resa de har med ens varumärke eller tjänst, säger Zandra Rauchwerger i podden. 

I poddavsnittet berättar Zandra Rauchwerger om hur det arbetet involverar alltifrån kundinsikter till företagets organisation i en process för att kunna utforma den mest träffsäkra tjänsten möjligt.

Lyssna på avsnittet på Effekten.se

Här kan du läsa mer om hur Antrop jobbar med tjänstedesign